Kiskaput nyitott a hirdető cégeknek a Facebook
30-40 százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a Facebook dedikált ügynökségekkel szerződik le annak érdekében, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Az együttműködő partnerek így olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, melyeknek köszönhetően eredményesebb és költséghatékonyabb kampányokat tudnak folytatni már a tesztidőszakban.
Rendkívül nehéz, már-már a lehetetlen kategória fizetett hirdetések nélkül követői bázist építeni a Facebookon, de annak sincs egyszerű dolga, aki organikus módon szeretne a posztjainak sok tízezres elérést az egyik legkedveltebb közösségi oldalon.
Berta Gergő, a több mint 35 ezer sikeres kampányt magának tudó Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa mindenekelőtt azt javasolja a cégeknek, aki csak teheti, videókkal próbálkozzon, a Facebook algoritmusa ugyanis ezeket a tartalmakat jobban támogatja a fotóknál és a szövegeknél.
„Videók esetében mindig 1-2 perces felvételekben gondolkodjunk, ha a téma engedi, ezt követően ugyanis láthatóan bezuhan az úgynevezett online figyelem. Fontos még, hogy minden esetben feliratozzuk is a videókat, mert Magyarországon 85 százalékban hang nélkül nézik azokat a felhasználók. Emellett célszerű nagy hangsúlyt fektetni arra is, hogy hol készül a felvétel, és milyen minőségben, egy silányan megvágott videón ugyanis a többség azonnal átgörget” – mutatott rá.
Hozzátette, ha mindenképpen képekkel szeretnénk újat mutatni a követőinknek, akkor minél élethűbb, embereket ábrázoló fotókat alkalmazzuk. Jó, ha ezek tartalmaznak valamilyen grafikai elemet is, melyek felkeltik a userek figyelmét, valamint ha színvilágban illeszkednek a márka színeihez, amivel a brandépítést segíthetjük elő hatékonyan.
A marketing szakértő kiemelte, ha az organikus bejegyzésekkel nem sikerült átütő eredményt elérni, akkor sem kell elkeseredni, ugyanis a fizetett hirdetéseknek nagyobb teret ad a Facebook, és egy jól beállított kampánnyal szép számokat lehet elérni, ráadásul célzottan, a releváns közönséghez lehet eljuttatni a tartalmakat.
Dedikált ügynökségek kezébe adták a siker kulcsát
Mint mondta, statisztikáik alapján akár tízszer is jobb lehet egy adott cég kampánya, ha nem egy egyszerű, hanem egy professzionálisan beállított hirdetéssel dolgozik. A reklámok sikerességét ugyanis nemcsak maga a tartalom határozza meg, hanem az is, hogy milyen maga a célzás, hova tereljük az embereket, mi a sales stratégia, mennyit költünk, mennyire jó az ár-érték ajánlat, és hogy egyáltalán mi a hirdetett termék vagy szolgáltatás.
„A Facebooknak is célja, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Ennek egy 2023-as mérföldköve, hogy dedikált ügynökségek – mint amilyen a Maximum Business – olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, amiket a Facebook csak hónapokkal később enged ki a piacra. Ebből viszont a dedikált ügynökségek partnerei már a tesztidőszakban profitálhatnak, ráadásul a vásárlók is elégedettebb lesznek, hiszen jobb minőségű és relevánsabb hirdetésekkel találkoznak” – magyarázta.
A Facebook és a dedikált ügynökségek közti együttműködés kulisszatitkaként említette, hogy a fióktiltások esetén például az érintett ügyfeleknek nem kell többé az ügyfélszolgálathoz fordulniuk, a Maximum Businessnek ugyanis magas szintű hozzáférése van a Facebook belső rendszeréhez, ezáltal könnyebben tudnak problémákat orvosolni és nem kell annyi kört futni a robotok által adott válaszokkal.
Berta Gergő azzal zárta gondolatait, a közösségi média világában a cégek profi szakértői csapat hiányában már nagyon nehezen tudnak boldogulni, mert ez is egy összetett szakmává vált, ami naprakész információkat követel meg. A dedikált ügynökségek kezébe adott lehetőség viszont kulcsa lehet a jövőbeni kampányok sikerének, ráadásul egy olyan kiskapuról van szó, amit most nyitottak meg itthon először.
Kapcsolódó cikkek
- 300 százalékos a drágulás egyes marketingköltségeknél
- Hogyan marketingezzünk a választási kampány idején?
- Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben
- WhatsApp-rekordbírság: nem várt negatív hatást gyakorolhat az adatvédelemre
- Három éves lemaradásban vagyunk Amerikához képest az online marketingben
- Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak
- Nem megtévesztő a Facebook ingyenes közösségi médiaként való reklámozása
- Az idősek a kitettebbek a kibertámadásoknak
- Okosszemüveget dobott piacra a Facebook és a Ray-Ban
- Felhő alapú üzletmenet folytonossági kockázataink, avagy mit kell megtanulnunk a Facebook leállásból!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Két új ZTE mobil érkezett a magyar piacra
A ZTE két, 2024-ben debütáló modellje, a nubia Flip 5G és a nubia Music nemrég megérkezett a magyar piacra is. A ZTE első összehajtható okostelefonja, a nubia Flip 5G, és a zenére hangsúlyt fektető nubia Music már elérhető a magyar vásárlók számára.
A TikTok és a YouTube a tinédzserek első számú mobilos platformja
Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.
A jövő programozói versenyeztek
A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Örökíts meg minden téli pillanatot a LAMAX új akciókameráival
Három új akciókamerával frissítette kínálatát a LAMAX. Kompakt és strapabíró kialakításuk és mellékelt kiegészítők révén az új akciókamerák minden terepen megállják helyüket. A kamerák a csomagolásban megtalálható vízálló tokkal a havas és vizes kalandok közben is jól teljesítenek, a tokokkal akár 40 méteres mélységig merülhetünk velük. Ugyanakkor a LAMAX W9.2 és a LAMAX 10.2 modellek esetén a kameraváz is vízálló, így tok nélkül 12 méteres mélységig is bírják a víz alatt.