Folytatja a hátrányos helyzetű gyermekek digitális tudásfejlesztésének támogatását az NI
A szociálisan hátrányos területen élő 4. és 5. osztályos tanulók digitális kompetenciája nagy mértékben bővült, fejlődött logikai gondolkodásuk és problémamegoldó képességük – ez volt azoknak a pedagógusoknak a tapasztalata, akik közreműködtek a Digitális Tudásért Alapítvány által koordinált tavalyi programban. A félszáz hosszúpályi és hajdúbagosi diák informatikai tudásának fejlesztése érdekében 2022. februárban az NI debreceni vállalata közel 8 millió forinttal támogatta a projekt megvalósítását. Az NI folytatva a sikeres együttműködést, most újabb 10 millió forinttal segíti a Digitális Tudásért Alapítvány tevékenységét.
Magyarországon a covid okozta digitális oktatás bevezetése nem javította, csupán láthatóvá tette a radikális különbségeket különböző térségek között, és azt, hogy bizonyos helyeken mi várhat a kevésbé szerencsés gyerekekre: most a tanulásukat, később az információszerzési és szórakozási igényeiket, valamint a munkaerőpiaci lehetőségeiket lehetetleníti el az egyenlőtlen helyzet. A létező probléma ráadásul további kérdéseket is felvetett, elég csak arra gondolni, hogy felesleges drága digitális szolgáltatásokat fejleszteni mindaddig, amíg a felhasználók jelentős része nem tudja azokat használni. Ebben a helyzetben kulcsszerepe lehet a digitális tudás megosztásának.
Az NI Hungary Kft. tavaly februárban 8 millió idén pedig újabb 10 millió forint támogatást nyújtott a Digitális Tudásért Alapítványnak, amely akkor ötven, majd idén még egyszer ennyi Debrecen-környéki hátrányos helyzetű diákot tudott bevonni a programjába. Az Alapítvány a program első két félévében a Logiscool élményalapú módszerével blokkalapú kódolást, robotikát, digitális tartalomkészítést (például digitális rajzolást, kép-, szöveg-, prezentáció- és videószerkesztést) tanít a résztvevőknek. A program harmadik félévében pedig a gyerekek a digitális tudás további témaköreiben interaktív előadásokat hallgathatnak meg és az NI önkéntesei az érintett témákban játékos foglalkozásokat tartanak nekik. A program két etapjában jelenleg összesen 100 gyermek vesz részt és immár 3 településen, Hajdúbagoson, Hosszúpályiban és Sárándon is tartanak foglalkozásokat.
Az oktatói és tanulói visszajelzések alapján is az NI játékos képzése rendkívül népszerű, és nemcsak a gyermekek tudását, hanem a mérnöki szakmák iránti érdeklődésüket is növeli. A programban tanuló gyerekek jó számítógépes ismeretei és készségei pedig az egész térség digitális tudás felzárkózásában kulcsszerepet játszhatnak. Mind az NI, mind pedig a Digitális Tudásért Alapítvány hosszú távon elkötelezett a program mellett, és még több száz további gyermek bevonását tervezik az elkövetkező években.
Fotók: Logiscool
Kapcsolódó cikkek
- 30 millió ember fejlesztette tudását a Microsoft és a LinkedIn kurzusain
- Kódolás: esély a felemelkedésre
- HRBEST díjat nyert a DigiGirlz AI Challenge
- Lányok ötleteit várja a Microsoft az MI felhasználására
- Hátrány helyett esély: hallássérülteket tanít kódolni a Microsoft
- Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot
- Elindult a jelentkezés a Nagy Digitális Kalandra
- Együttműködik a programozó iskola és a tévécsatorna
- Lezárult a Nagy Digitális Kaland!
- Indul a Vodafone és a Logiscool Nagy Digitális Kalandja!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.