Világdöntőben az ELTE programozói
A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.
Prágában rendezték meg az International Collegiate Programming Contest (ICPC) 2024-es európai döntőjét, ahol négy európai régió 52 csapata mérte össze tudását, köztük az ELTE versenyzői, akik a közép-európai régióból kvalifikálták magukat.
Az ELTE csapata (Gyimesi Péter, Noszály Áron és Varga Péter) a kontinensviadalon bronzérmet szerzett, megelőzve ezzel olyan neves intézményeket, mint a Cambridge-i Egyetem vagy az Oxfordi Egyetem. Eredményével a csapat meghívást kapott a verseny világdöntőjébe, amelyet 2024 szeptemberében rendeznek Kazahsztánban, ahol a verseny történetében először képviselheti Magyarországot a csapat.
Az ELTE-s versenyzők felkészítő tanárai Németh Zsolt, az ELTE Informatikai Kar egyetemi adjunktusa és Nikházy László, a kar doktorandusz hallgatója voltak. A verseny részletes eredményei itt olvashatók.
Az ICPC a legrangosabb nemzetközi programozó csapatverseny egyetemi hallgatók számára. A hallgatóknak 5 órájuk van arra, hogy minél többet megoldjanak a 10-15 versenyfeladatból. Ehhez mindössze egyetlen számítógép áll a rendelkezésükre, így a versenyen az algoritmikus problémamegoldás és a pontos implementáció mellett fontos szerepet játszik a kommunikáció, az erőforrásmegosztás és a csapatmunka is.
Az ELTE részvételét az ICPC versenyeken a Nemzeti Tehetség program NTP-NTMV-23 pályázata támogatta.
Kapcsolódó cikkek
- Terjednek az alacsony kódú technológiák
- Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
- Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
- A kihívások közepette is még mindig a bootcamp-es junior fejlesztőké a jövő
- Élményalapú technológiai foglalkozás általános iskolás lányoknak
- Vezető helyen az ELTE Informatikai Kar
- Minden eddiginél több diák vett részt az idei e-Hód informatikai versenyen
- Tarolt az ELTE az ICPC Programozói Verseny magyar fordulójában
- Novemberben ismét JunctionX hackathon Budapesten!
- Újra személyes jelenléttel tart Nyílt Napot az ELTE Informatikai Kara
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.