Drámai változás a Google Hírekben: Nem vehető fel több kiadvány
2024. április 25. napjától drámai változás lépett életbe a weboldal tulajdonosok számára. Az eddig megszokott módon már többé nem vehető fel új kiadvány a Google Hírek kiadói központba (a Google Publisher Center-be).
A váratlanul jött radikális lépés a teljes webet érinti, továbbá az év végén várható, hogy a jövőben már csak automatikusan kerülnek be oldalak a Google News központba – olvasható a seovip.hu közleményében.
Mit hoz a jövő?
Korábban a weboldal tulajdonosok manuálisan tudták saját oldalukat (kiadványukat) hozzáadni a központban. Ezt a felhasználók követni tudták, továbbá a Google Hírekben is megjelentek a tartalmak. A már korábban létrehozott kiadványokhoz hozzáférhetnek később is a tulajdonosok, de ez már csak év végéig lehetséges, utána ez már teljesen automatizált lesz a Google részéről.
Mi változik?
Mivel nem lehet már manuálisan létrehozni új kiadványokat, a Google ezt a folyamatot teljesen automatizálja. Ez azt jelenti, hogy a bekerülés is automatikus lesz, továbbá, a már korábban szereplő kiadványok esetén sem garantálja a Google Hírekben való megjelenést a techóriás, hanem azt is a saját algoritmusai fogják ezt eldönteni és szabályozni. Automatikus lesz tehát az azonosítás, a bekerülés, továbbá a rangsorolás is.
Hogyan érinti ez a weboldal tulajdonosokat?
Az automatizált folyamat olyan tényezőket vesz figyelembe, mint pl. a relevancia, szembetűnőség, hitelesség, frissesség, a hely és a nyelv, továbbá a felhasználói szokások. Mindezeket nem ilyen egyszerűen, hanem igen komplex és bonyolult módon végzi a kereső. Ez pedig új kihívásokat jelent a kiadók számára, továbbá érdemes lesz még jobban odafigyelni a minőségre és a hozzáadott értékre.
A hazai linképítésre is rendkívüli hatással lesz
Hazai viszonylatban rengeteg linképítő cég és szabadúszó hirdeti saját szolgáltatását PR cikk elhelyezési formában, melyekhez azért használja a Google Hírekbe való bekerülést, hogy azok a cikkek, melyekben linkeket helyeznek el, garantáltan indexelésre kerüljön a Google keresőjében. Ennek lett most vége! Ugyanis:
„Azok a tartalmak és cikkek, melyek nem szerepelnek a Google indexben (nem indexeli le a cég, ezáltal nem található meg a keresőben semmilyen formában a tartalom), az abban szereplő linkek értéke is pontosan NULLA. A linképítésnek akkor van értelme, ha a linket is leindexeli a Google, ez pedig akkor lehetséges, ha a tartalmat is leindexelte, amiben benne van.” – nyilatkozta Nagy Arnold, SEO szakértő, a seovip.hu tulajdonosa.
„Mivel korábban is problémát jelentett szakmai viszonylatban az indexelés, így újabb megoldásokat kell keresni a SEO-ban és a linképítésben egyaránt, ha azt szeretnénk, hogy annak értékelhető hatása is legyen” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
- Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival
- Váratlant lépett a Google: erre nagyon figyelj szolgáltatóként!
- Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
- Elérhető a Google Gemini ultra változata a Gemini Advanced
- A Google, a HP és az ASM is csatlakoztak a Schneider Electric kezdeményezéséhez
- Újabb UNESCO látványosságokkal bővült a Google Arts & Culture magyarországi listája
- Az év keresésekben: Google keresési trendek 2023
- A Google Maps segít, hogy igazán gördülékeny legyen az ünnepi készülődés
- Mostantól Magyarország UNESCO Világörökségei is felfedezhetőek a Google Arts & Culture felületén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Két új ZTE mobil érkezett a magyar piacra
A ZTE két, 2024-ben debütáló modellje, a nubia Flip 5G és a nubia Music nemrég megérkezett a magyar piacra is. A ZTE első összehajtható okostelefonja, a nubia Flip 5G, és a zenére hangsúlyt fektető nubia Music már elérhető a magyar vásárlók számára.
A TikTok és a YouTube a tinédzserek első számú mobilos platformja
Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.
A jövő programozói versenyeztek
A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Örökíts meg minden téli pillanatot a LAMAX új akciókameráival
Három új akciókamerával frissítette kínálatát a LAMAX. Kompakt és strapabíró kialakításuk és mellékelt kiegészítők révén az új akciókamerák minden terepen megállják helyüket. A kamerák a csomagolásban megtalálható vízálló tokkal a havas és vizes kalandok közben is jól teljesítenek, a tokokkal akár 40 méteres mélységig merülhetünk velük. Ugyanakkor a LAMAX W9.2 és a LAMAX 10.2 modellek esetén a kameraváz is vízálló, így tok nélkül 12 méteres mélységig is bírják a víz alatt.