Mostantól a színvakok is könnyebben kártyázhatnak
Idén év végéig a társasjátékok 80 százaléka, jövőre pedig már a 90 százaléka lesz a színvakok számára akadálymentesített a Mattel saját portfóliójában. A világ vezető játékgyártója ezzel a kezdeményezésével arra törekszik, hogy lebontsa a játékot érintő akadályokat a különböző szintű színlátás-zavarral élők előtt. Az átállással az olyan klasszikus kedvencekkel, mint az Uno, az UNO Quatro és a Blokus még szélesebb közönség játszhat a jövőben.
Ezeknél a játékoknál eddig kulcsfontosságú szerepük volt a színeknek. A mostani változtatások után viszont már a színvak játékosok is zökkenőmentesen vehetnek részt a partikban. Köszönhetően annak, hogy a Mattel szakértőkkel és színvakokkal szorosan együttműködve a tapintható jelzések, jól látható szimbólumok alkalmazásával megfelelő megoldásokat talált a játékok színvakok számára akadálymentesített verzióinak megalkotására.
Napjainkban a hivatalos statisztikák szerint világszerte mintegy 300 millió ember szenved a színtévesztés valamilyen formájától, illetve annak súlyosabb fajtájától a színvakságtól*. Nekik a színek különbségére nagy hangsúlyt helyező játékok eddig sok nehézséget okoztak és emiatt a játék közben átélt élmények sem lehetettek teljes körűek. A Mattelnél alapos előkészületek után fogtak bele a színeket érintő átalakításokba. A fejlesztők számos, a színlátáshiány problémájával foglalkozó szakértővel egyeztettek, valamint konzultáltak színvakságban szenvedő személyekkel, köztük olyan Mattel-tervezőkkel, akik maguk is ezzel az egészségi problémával küzdenek. Végül velük együtt dolgozták ki azokat a megoldásokat, amelyek révén a játékok menetében a színek dominanciája helyett a minták, a tapintható jelek, a szimbólumok kaptak főszerepet.
„A Mattelnél büszkék vagyunk arra, hogy segíthetünk a színvaksággal kapcsolatos edukációban azzal, hogy termékeinket az érintettek számára is elérhetővé tesszük. Annak érdekében, hogy még többen együtt élvezhessék a játékot.” – mondta Ray Adler, a Mattel alelnöke és a játékokért felelős globális vezetője.
Hozzátette, hogy a kedvelt kártyajátékok mobil változatai, köztük a már 350 millió felhasználót elérő UNO! Mobile és a Skip-Bo Mobile is színtévesztő azonosítást foglal magába. Továbbá a vállalathoz tartozó Mattel163 mobiljáték-fejlesztő cég új, a mobiljátékok szélesebb körű befogadását, hozzáférhetőségét célzó "Beyond Colors" kártyapaklijai egyedi és egységes szimbólumkészlettel rendelkeznek. Négyzetek, háromszögek feltüntetésével könnyen beazonosíthatóvá és megkülönböztethetővé válnak a klasszikus kártyaszínek. A "Beyond Colors" frissítés minden játékos számára ingyenes és a felhasználó személyes fiókjának beállításainál engedélyezhető.
______________________
*Adat forrása: https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/11604-color-blindness
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.