Éttermi szoftverek ‒ a minimum ma már kevés
Az NTAK adatszolgáltatás bevezetése óta a legkisebbek kivételével mára minden étterem, kifőzde, vendéglátóhely rendelkezik valamiféle szoftverrel. A gyakran kényszerűségből bevezetett ingyenes eszköz azonban csak a pénzügyi alapfunkciókra szorítkozik, így nem jelent sem hatékonyságnövekedést, sem versenyelőnyt. Mindezt annak ellenére, hogy a Falatozz.hu friss kutatása alapján egy korszerű, informatikai megoldás és az abból következő új lehetőségek akár megkétszerezhetik egy egység bevételét.
Az integrált rendszerek az alapanyag beszerzésétől a megrendelésen át egészen a borravalóig egységként kezelik a vendéglátás folyamatait, automatikusan kezeli a pénztárgépet és az NTAK jelentéseket és olyan feladatokra is kész megoldást adnak, mint például a standolás és az internetes megrendelések kiszolgálása, raktárkészlet-nyilvántartás, vagy az egység működésének távoli felügyelete ‒ vezette fel a kérdést Veres László, a Falatozz.hu ételrendelő portál vezetője.
Az oldal közelmúltban lezárult kutatása a hazánkban elérhető éttermi rendszereket és a hozzájuk kapcsolódó előnyöket vizsgálta, vendéglátósok véleménye alapján. A piacon több mint 10 komoly szolgáltató kínál ilyen szoftvert, és bár megjelenésükben, árukban, támogatásukban ezek jelentősen különböznek, mindegyik lehetővé teszi a folyamatok integrált kezelését. A jelentős különbségeket érzékelteti, hogy az első bevezetések óta a kötelezettek 13%-a váltott egyik piaci (tehát nem ingyenes) megoldásról a másikra. A sok „átigazolás” oka, hogy az időnyomás, vagy a tapasztalatok hiánya miatt elsőre sokan nem a számukra optimális megoldás mellett döntöttek. Egy integrált vendéglátós, éttermi rendszer munkaerőt, adminisztrációt spórol a vendéglátóhelyeknek, a gördülékeny ügymenet pedig a fluktuációt is csökkenti, mintegy 42%-kal.
A legfelkészültebb éttermeknél például már alap, hogy szerződésben és automatizált kapcsolatban állnak mindhárom nagy online rendelő platformmal (ezek a Wolt, a Foodora és a Falatozz.hu). Az innen érkező megrendelések kiszolgálásához a legegyszerűbb, leginkább automatizált megoldás egy átfogó informatikai rendszer, amit már eleve felkészítettek a három szolgáltatótól érkező adatok fogadására, a funkciót csak be kell kapcsolni. E nélkül szinte lehetetlen hatékonyan értékesíteni az online térben, miközben az ágazat forgalmának nagyon jelentős, talán már túlnyomó része onnan érkezik, sok egység kizárólag a kiszállításból él. Az integrált rendszer bevezetésével és az új lehetőségek, például az online csatornák kihasználásával lényegében minden megkérdezett vállalkozás már az első hónapban legalább 20-25%-os bővülést ért el, de gyakran megduplázták bevételüket. A nyilvánvaló előnyök ellenére a felmérés alapján a hazai, NTAK adatközlésre kötelezett éttermek mindössze 40%-a használ valamilyen komolyabb, piaci alapon működő szoftvert, a többiek még nem léptek túl az ingyenes változaton ‒ mutat rá a vezető.
Hosszú távon azok sincsenek jobb helyzetben, akik egyedi fejlesztésű szoftvert használnak. A piaci szolgáltatók felületei is testre szabhatók, de egy egyedi fejlesztésnél az egyszemélyes fejlesztő gyakran eltűnik, vagy csak nem tudja/akarja megugrani a következő fejlesztési igényt, miközben a piac és a jogszabályi környezet elég dinamikusan változik. A szoftver bevezetésétől, cseréjétől nem kell megijedni, csak fel kell rá készülni, és akkor akár nagyon rövid idő alatt megoldható. A kiválasztott beszállító jellemzően mindenben segíti a vállalkozásokat. Nemcsak a korábbi adatok zökkenőmentes átvételében, de a használat betanításával is ‒ hívta fel a figyelmet Veres László.
Kapcsolódó cikkek
- Így támogatja a digitalizáció a lelakott irodaházak hatékony korszerűsítését
- Már a rendszergazdák is tehetnek a tudatos energiafelhasználásért!
- A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
- Bosch Tech Day 2024 – Szoftverekkel is elérhetők lesznek a Bosch „életre tervezett” technológiái
- Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
- Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét
- Nagyobb hatékonyság, gyorsabb problémamegoldás – ezt kínálja a Schneider Electric
- Új lendületet ad a „zöld” IT törekvéseknek a Schneider Electric innovációja
- A turizmust is megreformálja az AI: izgalmas magyar fejlesztést mutatnak be
- A QNAP kiad egy licencmentes Windows PC/Server biztonsági mentési megoldást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.