Az Axelero a piacvezető internetszolgáltató

MTI Sajtóadatbank, 2001. december 13. 09:23
A magyar nagyvállalatok körében az Axelero a legnagyobb piacrésszel rendelkező internetszolgáltató, és az előfizetések száma alapján 44 százalékos hányaddal ez a vállalat vezeti a magyar piacot is - közölte Pohly Ferenc, a társaság pr-igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. A tájékoztatón bemutatták a TNS Modus mikro-, kis-, közepes- és nagyvállalatok körében legutóbb végzett internetezési szokásokat vizsgáló kutatását is.
Az Axeleronak 2001 október végén 88,819 ezer lakossági és 41,687 ezer vállalati ügyfele volt. A pr-igazgató elmondta: az Axelero az elért eredmények alapján helyes irányt követett, amikor másfél évvel ezelőtt megkezdte a cég szervezeti felépítésének és stratégiájának átalakítását. Hozzátette: az átalakítás révén az Axelero az egy évvel ezelőtti harmadik helyről az elsőre lépett elő.

A tájékoztatón bemutatták a TNS Modus mikro-, kis-, közepes- és nagyvállalatok körében legutóbb végzett kutatását is, amely szerint a második legnagyobb, 13 százalékos előfizetői bázissal a Datanet rendelkezik, míg a rangsorban harmadik PSINet 11 százalékkal bír. A negyedik legnagyobb szolgáltatóó a Vivendi 6 százalékos piac részesedéssel.

A kutatás szerint a vállalatok 68 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel: ezen belül a nagyvállalatok szinte mindegyike, 96 százaléka használja a világhálót, a középvállalatok 70 százaléka, a kisvállalatoknak 66 százaléka, a mikrovállalatoknak pedig 43 százaléka csatlakozik az internethez.

Az elemzés kimutatta, hogy a mikrovállalatok havonta átlagosan 13 ezer forintot, a kis- és közepes cégek 41 ezer, illetve 61 ezer forintot, míg a nagyvállalatok 132 ezer forintot költenek internethasználatra. A vállalatok elsősorban a külső és belső kommunikáció gyorsabbá tétele, a hatékonyabb ügyfélkiszolgálás, illetve a költségek megtakarítása érdekében csatlakoztak az internethez.

Egy másik kérdésre adott válaszokból kiderül, hogy a cégek elsősorban e-mail-ezésre, böngészésre, illetve piaci információk szerzésére használják a világhálót. Említéseik sorrendjében csupán ezután következik az ügyféllel való kommunikáció.

Pohly Ferenc szerint bár a cégek közül már nagyon sok csatlakozott az internethez, igazán még nem tudják azt, hogy mire használják a világhálót. Úgy vélte, hogy az internetet még sokáig elsősorban e-mailezésre, böngészésre és piaci információk szerzésére használják majd a cégek. Hozzátette: ugyanakkor a fejlődést mutatja, hogy a cégek 34 százaléka már bankszámla-kezelésre, 28 százaléka internetes beszerzésre, 16 százaléka pedig eladásra is felhasználja a világhálót. Elektronikus számlázásra és távoktatásra még alig-alig veszik igénybe a világhálót: az előbbire a cégek 7 százaléka, míg az utóbbira csupán 1 százaléka használja.

A pr-igazgató szerint az internetszolgáltatóknak nemcsak a kapcsolatot kell megteremteniük az ügyfelek és a világháló között, hanem értéknövelt szolgáltatásokat is kell nyújtaniuk. Aláhúzta: különösen a közép- és kisvállalatok nem tudják kihasználni az e-business előnyeit azért, mert nem rendelkeznek megfelelő szakembergárdával. Éppen ezért az elkövetkezendő időszakban komoly előnyhöz juthatnak azok a tanácsadással is foglalkozó internetszolgáltatók, amelyek a szakembergárdát helyettesítő infrastruktúrát kínálnak a vállalatoknak.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01