Az Axelero a piacvezető internetszolgáltató
A tájékoztatón bemutatták a TNS Modus mikro-, kis-, közepes- és nagyvállalatok körében legutóbb végzett kutatását is, amely szerint a második legnagyobb, 13 százalékos előfizetői bázissal a Datanet rendelkezik, míg a rangsorban harmadik PSINet 11 százalékkal bír. A negyedik legnagyobb szolgáltatóó a Vivendi 6 százalékos piac részesedéssel.
A kutatás szerint a vállalatok 68 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel: ezen belül a nagyvállalatok szinte mindegyike, 96 százaléka használja a világhálót, a középvállalatok 70 százaléka, a kisvállalatoknak 66 százaléka, a mikrovállalatoknak pedig 43 százaléka csatlakozik az internethez.
Az elemzés kimutatta, hogy a mikrovállalatok havonta átlagosan 13 ezer forintot, a kis- és közepes cégek 41 ezer, illetve 61 ezer forintot, míg a nagyvállalatok 132 ezer forintot költenek internethasználatra. A vállalatok elsősorban a külső és belső kommunikáció gyorsabbá tétele, a hatékonyabb ügyfélkiszolgálás, illetve a költségek megtakarítása érdekében csatlakoztak az internethez.
Egy másik kérdésre adott válaszokból kiderül, hogy a cégek elsősorban e-mail-ezésre, böngészésre, illetve piaci információk szerzésére használják a világhálót. Említéseik sorrendjében csupán ezután következik az ügyféllel való kommunikáció.
Pohly Ferenc szerint bár a cégek közül már nagyon sok csatlakozott az internethez, igazán még nem tudják azt, hogy mire használják a világhálót. Úgy vélte, hogy az internetet még sokáig elsősorban e-mailezésre, böngészésre és piaci információk szerzésére használják majd a cégek. Hozzátette: ugyanakkor a fejlődést mutatja, hogy a cégek 34 százaléka már bankszámla-kezelésre, 28 százaléka internetes beszerzésre, 16 százaléka pedig eladásra is felhasználja a világhálót. Elektronikus számlázásra és távoktatásra még alig-alig veszik igénybe a világhálót: az előbbire a cégek 7 százaléka, míg az utóbbira csupán 1 százaléka használja.
A pr-igazgató szerint az internetszolgáltatóknak nemcsak a kapcsolatot kell megteremteniük az ügyfelek és a világháló között, hanem értéknövelt szolgáltatásokat is kell nyújtaniuk. Aláhúzta: különösen a közép- és kisvállalatok nem tudják kihasználni az e-business előnyeit azért, mert nem rendelkeznek megfelelő szakembergárdával. Éppen ezért az elkövetkezendő időszakban komoly előnyhöz juthatnak azok a tanácsadással is foglalkozó internetszolgáltatók, amelyek a szakembergárdát helyettesítő infrastruktúrát kínálnak a vállalatoknak.
Kapcsolódó cikkek
- Új lakossági csomagok a T-Online-tól
- Axelero netQuick feltöltés mobiltelefonnal a T-Mobile-nál
- Szélessávú tartalomszolgáltatást indít az Axelero
- Négy éven belül 30 százalékra bővül a hazai internethasználók köre
- Internet, 2003 I. negyedév - 7 milliárd forint, egymilliárd perc
- Axelero-bevásárlóközpont az [origo]-n
- Egyre romlik a technológiai gyártók helyzete
- IHM: tĂĄvkĂśzlĂŠspolitikai cĂŠlok
- Triplájára növekedett az online csalások száma
- Kevesebb volt a fúzió az európai IT szektorban