Nem aratnak sikert az online konzoljátékok
A hétfőn kiadott tanulmány szerint az online konzoljátékok globális előfizetései 2006-ra fogják elérni az évi 250 millió dolláros összbevételt. Az online PC-játékok addigra már évi 1,5 milliárd dollárt fognak a játékkészítők konyhájára hozni, áll a jelentésben. A 79 millió, játékkonzollal rendelkező háztartásból 2006-ra várhatóan 12,3 millió fogja a világhálóra kötni játékgépét, ami szintén nem sok.
A konzolgyártók az utóbbi időben óriási összegeket fordítottak az internetes megoldásokba, és a szoftveróriás Microsoft már 2002 közepén el kívánja indítani Xbox eszközéhez kapcsolódó online szolgáltatását. A rivális Sony jelenleg látja el a PlayStation 2 konzolokat hálózati modemmel, és nem sokkal a Microsoft után elindítja internetes játékhálózatát.
A japán Nintendo azonban már visszafogottabb a GameCube online felhasználását illetően. A társaság vezetői egyelőre távol állnak az online játékok és szolgáltatások ötletétől, mivel az jelenleg nem tűnik kifizetődőnek. A társaság ugyanakkor kijelentette, kedvező kilátások esetén szívesen átgondolja majd jelenlegi álláspontját az ügyben.
Billy Pidgeon, a Jupiter egyik elemzője elmondta, hogy az online játék népszerűségét az ahhoz szükséges broadband internetkapcsolatok elterjedése befolyásolja leginkább. A várakozások szerint 2006-ra az amerikai háztartások szélessávú (broadband) hozzáféréssel rendelkező része a jelenlegi 23 százalékról 40 százalék közelébe emelkedik, ami jelentős lendületet adhat az online játékoknak. A következő generációs konzolok ráadásul éppen ekkorra várhatóak.
Kapcsolódó cikkek
- Távozik a Microsofttól az Xbox-főnök
- Új Nintendo Wii perifériák az E3 kiállításon
- Augusztusban érkezik Európába az Xbox 360 Elite
- Digitális kamera a Nintendo DS-hez
- Wii Star Wars-játék fénykard-funkcióval
- Szabad a játékfejlesztés a Nintendo Wii-hez
- A Nintendo piaci tőkeértékben megelőzte a Sonyt
- A Nintendo piaci értéke megközelíti a Sony-ét
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Dél-Koreában debütál a 80 GB-os PlayStation 3