Siemens - Erősödő jelenlét Latin-Amerikában
Kollár Csaba, 2002. február 26. 21:12
A Siemens Brazíliában, Manaus-ban tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy elindítja a városban a mobiltelefonok gyártását, illetve ismertette a cég latin-amerikai mobilkommunikációs stratégiáját.
E szerint a Siemens 2004-ra mintegy 25%-os piaci részesedést kíván elérni a régióban, így a térség három vezető piaci szereplőjének egyikeként aposztrofálhatja magát bő egy év múlva. Rudi Lamprecht, a Siemens igazgatósági tagja azt is kiemelte a sajtótájékoztatón, hogy ugyan csak most kezdik el a mobiltelefonok gyártását, máris kaptak több brazil GSM szolgáltatótól megbízást telefonok szállítására, illetve az infrastruktúra kiépítésére.A tervek szerint a manausi gyár látja el a jövőben az egyre növekvő brazil és latin-amerikai mobiltelefon-igényeket.
Elemzők rámutatnak arra, hogy amíg a Nokia az Ericsson és a Motorola egyre nagyobb figyelmet szentel az ázsiai, elsősorban a kínai jelenlétre, addig a Siemens az európai piac mellett elsősorban az egyelőre kevesebb veszéllyel járó latin-amerikai piacot célozza meg, ami jó döntésnek tűnik egy olyan régióban, ahol még csak most kezdik el felfedezni a mobilkommunikáció nyújtotta lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- Nincs vevő a BenQ Mobile-ra
- Csődöt jelentett a BenQ (Siemens) Mobile
- BenQ Mobile: a garancia és szerviz két évig biztosított
- 35 millió eurós Siemens alap a BenQ Mobile dolgozóinak
- Bemutatkozott az új BenQ-Siemens mobiltelefon-márka
- Magyarországon is megkezdte működését a Siemens-utód, BenQ Mobile
- A BenQ lassan megválik a Siemens márkanévtől
- EU-engedély a Siemens mobilrészlegének felvásárlásához
- A Samsung a nyuget-európai mobilpiac élére tör