A BMW filmrendezők kezébe adta a kormányt
A filmek elkészültek, és hatalmas hírverés közepette sorban helyükre kerültek a bmwfilms.com-on. Az öt rendező teljesen különböző hangulatú rövidfilmekkel rukkolt elő, amelyek mindegyike erősen magán hordozza alkotója kézjegyét. Frankenheimernél az akció, az üldözés, a lélegzetelállító autós bravúrok dominálnak, Ang Lee kocsijai pedig nem száguldoznak, hanem szinte táncolnak a meseszerű aláfestő zenére. A zene Wong Kar-Wainál jut a legnagyobb szerephez, filmje szentimentális, lágy. Guy Ritchie a tőle megszokott dinamikus, humoros stílust hozza, Madonnával a főszerepben. A legfajsúlyosabb alkotás Alejandro González Ińárritué; az előző négy rendezővel ellentétben ő nem valamiféle poénra vagy csattanóra utazott, hanem valódi sorsproblémákat kísérelt meg bemutatni. Ebben segítségére volt, hogy tágabb időkerettel gazdálkodott, mint a többiek, nyolc percben mondja el nekünk történetét.
Úgy tűnik, a kitalálók pontosan tudták, mit akarnak: tökéletes szórakoztatást és ugyanakkor tökéletes reklámot. Meg is valósították. Természetesen a filmeket megnézhetjük a weben, vagy a "BMW-filmlejátszó" segítségével letölthetjük, és saját számítógépünkön élvezhetjük, az oldal azonban még más szolgáltatásokat is nyújt. A rendezők mesélnek a filmek elkészítéséről, találunk a forgatás helyszínén készült fotókat, háttér-információkat. A kaszkadőrök bemutatják a kunsztok számos csínját-bínját, de legfőképpen részletes leírásokat kapunk a filmekben szereplő csodaautókról. Ezek után ki ne vágyakozna a csúcsmodellekre, amelyek szemmel láthatólag akció közben is megállják a helyüket?
Óhatatlanul felvetődik azonban a kérdés, hogy a rövidfilmek vágyakozva szemlélődő közönsége és az a fizetőképes réteg, amely megengedheti magának egy új BMW megvásárlását, áll-e bármiféle átfedésben egymással? A válasz véleményünk szerint: nem. Ennek az exkluzív reklámkampánynak a jelentősége nem a BMW-eladások számával mérhető. Fontossága abban áll, hogy minőségi váltást hozott a reklámfilmgyártásban: magas szinten ötvözi a valós művészi tartalmat és a reklámot, miközben az online marketingkommunikációban is teljesen újat hoz. Márkaépítő és presztízsnövelő hatása kiemelkedő.
Kapcsolódó webcím: www.bmwfilms.com
Kapcsolódó cikkek
- Blu-ray lemezek: 1000%-os forgalomnövekedés Európában
- Nokia: mobil kényelem autóban és azon kívül
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- Premierfilmek kölcsönzését tervezi az Apple az iTunes-on
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- Autós merevlemezek extrém körülményekhez
- Nem menekülhetsz! - 100%-os RFID kontrol
- Motorola mobiltelefonok mozifilm-lejátszással
- Etarget: 28 százalékkal nő az internetes hirdetési piac