A BMW filmrendezők kezébe adta a kormányt

Bujdosó Bori, 2002. április 15. 08:21
Az online reklám formájának és szerepének trendjeiről több alkalommal írtunk már a Business Online hasábjain. Nem esett még szó azonban a reklám és a szórakoztatás egybegyúrt válfajáról, ami nem más, mint az advertainment. A BMW, felismerve az egyre több felhasználó számára elérhető nagy sávszélességű internetben rejlő lehetőségeket, maga is sebességet váltott, és berobogott a célba.
Az ötlet: beszervezni néhányat a világ legnagyobb rendezői közül, hogy készítsenek rövidfilmeket, amelyek kizárólag a BMW website-járól lesznek letölthetők. A megkötés az alkotók számára csupán ennyi: a film főszereplője az autó és a sofőr legyen, minden másban szabad kezet kapnak. A felkért rendezők névsorát - John Frankenheimer, Ang Lee, Wong Kar-Wai, Guy Ritchie és Alejandro González Ińárritu - olvasva egy filmrajongónak először felcsillan a szeme. Azután lecsillapodva szkeptikusan mosolyogva megkérdezi: Vajon Ang Lee a Tigris és sárkány után bevállalja, hogy következő alkotása egy ötperces reklámfilm legyen a BMW-nek? Vajon Wong Kar-Wai, a Szerelemre hangolva rendezője rábírható egy ilyen kísérletre? És a többiek? A válasz négy betű: igen.

A filmek elkészültek, és hatalmas hírverés közepette sorban helyükre kerültek a bmwfilms.com-on. Az öt rendező teljesen különböző hangulatú rövidfilmekkel rukkolt elő, amelyek mindegyike erősen magán hordozza alkotója kézjegyét. Frankenheimernél az akció, az üldözés, a lélegzetelállító autós bravúrok dominálnak, Ang Lee kocsijai pedig nem száguldoznak, hanem szinte táncolnak a meseszerű aláfestő zenére. A zene Wong Kar-Wainál jut a legnagyobb szerephez, filmje szentimentális, lágy. Guy Ritchie a tőle megszokott dinamikus, humoros stílust hozza, Madonnával a főszerepben. A legfajsúlyosabb alkotás Alejandro González Ińárritué; az előző négy rendezővel ellentétben ő nem valamiféle poénra vagy csattanóra utazott, hanem valódi sorsproblémákat kísérelt meg bemutatni. Ebben segítségére volt, hogy tágabb időkerettel gazdálkodott, mint a többiek, nyolc percben mondja el nekünk történetét.

Úgy tűnik, a kitalálók pontosan tudták, mit akarnak: tökéletes szórakoztatást és ugyanakkor tökéletes reklámot. Meg is valósították. Természetesen a filmeket megnézhetjük a weben, vagy a "BMW-filmlejátszó" segítségével letölthetjük, és saját számítógépünkön élvezhetjük, az oldal azonban még más szolgáltatásokat is nyújt. A rendezők mesélnek a filmek elkészítéséről, találunk a forgatás helyszínén készült fotókat, háttér-információkat. A kaszkadőrök bemutatják a kunsztok számos csínját-bínját, de legfőképpen részletes leírásokat kapunk a filmekben szereplő csodaautókról. Ezek után ki ne vágyakozna a csúcsmodellekre, amelyek szemmel láthatólag akció közben is megállják a helyüket?

Óhatatlanul felvetődik azonban a kérdés, hogy a rövidfilmek vágyakozva szemlélődő közönsége és az a fizetőképes réteg, amely megengedheti magának egy új BMW megvásárlását, áll-e bármiféle átfedésben egymással? A válasz véleményünk szerint: nem. Ennek az exkluzív reklámkampánynak a jelentősége nem a BMW-eladások számával mérhető. Fontossága abban áll, hogy minőségi váltást hozott a reklámfilmgyártásban: magas szinten ötvözi a valós művészi tartalmat és a reklámot, miközben az online marketingkommunikációban is teljesen újat hoz. Márkaépítő és presztízsnövelő hatása kiemelkedő.

Kapcsolódó webcím: www.bmwfilms.com

Kulcsszavak: film autószolg reklám

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36