A minőség három kulcspontja
Quality of Service
Az elvárt minőségű adat- és hangforgalmazás jellemzői pontosan meghatározhatók. A szolgáltatás minőségének vizsgálatakor (QoS - Quality of Service) a következő három jellemzőt kell figyelembe venni: sávszélesség, késeltetési idő (ami a korszerű hálózatoknál 150-200 ms-nél nem lehet több, ugyanis a 0,2 másodpercnél hosszabb hangkimaradás már hallható), illetve csomagveszteség (aminek értéke nem haladhatja meg az 1-2 százalékot).
Ezeket az adatokat a szolgáltatók megadják, csakhogy az elméleti és a gyakorlati értékek között különbség lehet, valós adatok csakis megfelelő mérésekkel szerezhetők. A legfejlettebb mérési módszereket elméletben ismerő hálózatintegrációs vállalkozások közül ma már néhány cég (például a LANeX Kft.) rendelkezik a pontos mérésekhez szükséges eszközökkel. Segítségükkel mindhárom jellemző pontosan mérhető, s a cég szakértői pontosan be tudják határolni, milyen változtatások szükségesek az adatátviteli sebesség növelésére vagy például az IP-telefonok hangminőségének javítására.
Kapcsolódó cikkek
- Új megapixeles hálózati kamerák az Axistól
- 40 Gbit-es sebességgel netezik egy svéd nagyi
- D-Link NetDefend tűzfalak ICSA tanúsítvánnyal
- Munkaállomások kihosszabbítása IP alapon
- Friss fejlesztésű Samsung Mobile WiMAX rendszerek
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Check Point: többmagos teljesítmény-fokozó technológia
- Világelső Edge-útválasztó berendezés
- A Cisco a biztonságtechnológiai videoelemzés szabványosításáért
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit