Fujitsu Services: A hazai portálfelmérés eredményei

Adatok a portáltechnológia elterjedtségéről

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. május 23. 20:36
Mivel Magyarországon eddig a portáltechnológia elterjedtségéről nem született felmérés, a Fujitsu Services kérdőíves kutatást végzett a hazai portálhelyzetről. Az online felmérés kitöltését a cég külön kezdeményezte a 200 legnagyobb magyarországi nagyvállalat informatikai vezetőjének körében.
A beérkezett kérdőívek 60%-át üzleti, illetve informatikai döntéshozó töltötte ki, további 28%-uk informatikai döntést befolyásoló kategóriába sorolta magát. Döntő többségük (56%) a több mint 100 főt foglalkoztató cégek sorából került ki. A kérdőívet kitöltők vállalatának közel fele 100-1000 vagy a feletti asztali számítógéppel és 10-50 vagy a feletti szerverszámmal rendelkezik.

A cégek nagy többségben Windows NT, UNIX és Novell platformon SAP pénzügyi alkalmazást, SAP integrált vállalatirányítási rendszert, Oracle adatbázis-kezelőt és Microsoft Exchange levelezőrendszert futtatnak. Dokumentumkezelő, illetve workflow funkcióra a beküldők döntő többségben nem nevesítettek szállítót.

A vállalatok több mint 70%-a üzemeltet webhelyet saját maga, vagy ISP-n (Internet Service Provider, internetszolgáltató cégek) keresztül. Egyedi fejlesztésű belső intranettel a válaszadók vállalatának 45%-a rendelkezik.

Egy ’jó’ portál kialakításának időtartamát a válaszadók mintegy 80%-a 3-6 hónapra becsüli. Figyelemreméltó adat, hogy egy portál bevezetésekor a válaszadók 80%-a standard termékre alapozná a fejlesztést.

A felmérés alapján a hazai informatikai döntéshozók úgy vélik, a kutatás-fejlesztő, az értékesítő- és a szakmai támogató csapat látná leginkább hasznát egy nagyvállalati portálnak. Az eredmény némileg eltér a hasonló nemzetközi felmérések tapasztalatától, ahol a HR területet is kiemelkedően fontosnak ítélték meg a portáltechnológia szempontjából. A válaszadók 67%-a úgy gondolja, egy portál százalékban kifejezve 10-25%-ban növelné meg az informatikai osztály terhelését.

Végül az online felmérés utolsó kérdései a portállal szemben támasztott igények felmérésére koncentráltak. A tartalomkezelési funkciókat tekintve a kérdőívet kitöltők a keresőmotort (36,8%) és az integrálhatóságot profi dokumentumkezelő rendszerekkel (32%) helyezik előtérbe. A portáltól elvárt közösségi funkciók közül 45% a közös dokumentumtárra, 37% a projektmenedzsment funkciókra helyezi a fő hangsúlyt.

A személyes funkciók esetében a válaszadók 55%-a a személyre szabható felületet, 26%-uk az e-mail levelezési funkciót tartja elengedhetetlennek. Alkalmazásintegrációs szempontból első helyre az e-mail levelezőrendszerekkel (39,5%), második helyre az ERP rendszerekkel, harmadik helyre a dokumentumkezelő rendszerekkel (21%) való integrálhatóságot helyezik.

A portáltechnológia elterjedésével kapcsolatos globális felmérések (l. Metagroup) eredményei szerint a megkérdezett vállalati informatikai vezetők 25%-a már ez évben megvalósított vagy tervez megvalósítani portálprojektet, de 2004-re a válaszadók 75%-a, 2006-ra pedig 86%-a szándékozik ezt megtenni.

A Fujitsu Services portáltechnológia területén a piacvezető Plumtree Software-rel kötött stratégiai partneri szerződést a technológia magyarországi bevezetésére. A kaliforniai központú Plumtree a vállalati portáltechnológia területén kiemelkedően sikeressé vált, öt évvel ezelőtti piaci megjelenésétől számítva mára ennek a piacnak a 40%-át uralja. A cég legújabb sikere, hogy a Ford Motor számára bevezetett - és világszerte 200 000 felhasználó által használt - Plumtree portál nyerte el a 2001-es év legjobb portálja címet.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36