A Nokia a piac 50 százalékos növekedésében bízik
A bizakodó jóslat éppen egy héttel követi a Nokia bevételi előrejelzését, amelyben a második negyedévi bevétel 2-6 százalékos csökkenését jósolták, a korábban jelzett, 7 százalékot elérő növekedés helyett. Mobilkészülékből a múlt héten az értékesítés növekedését 0-4 százalék közé valószínűsítették, az áprilisban várt 10 százalékos növekedés helyett. A működési profit előrejelzésén nem változtattak, és a piaci részarányukat 38 százalékra tették a második negyedévre. Az első negyedévben a Nokia piaci részaránya 34,7 százalékos volt, a tavalyi 35 százalékos éves átlag után.
Alahuhta azt mondta, hogy az idei év fontos megújulás és átalakulás éve a Nokiánál. A második félévben különösen jó forgalmat várnak a színes képernyőjű mobiltelefonból, amelyet hétfőn mutattak be. A japán Sony és a svéd Ericcson mobilkészülékeket gyártó közös vállalata ugyancsak hétfőn mutatta be színes képernyős készülékét.
A Nokia jelenleg a mobilkészülékeinek 15-20 százalékát gyártatja külső vállalkozókkal, és a nehéz piaci körülmények ellenére ezt az arányt nem akarják növelni - mondta a vállalati vezető.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: mobil kényelem autóban és azon kívül
- Új stílusú Nokia mobiltelefon
- Mobil fényképnyomtatási szolgáltatás Nokia Nseries készülékekről
- Zeneletöltés mobilra Budapest utcáin
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Nokia szoftverfrissítési szolgáltatás sikere Magyarországon
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Három új Nokia telefon
- Vihart és villámot előre jelző mobil
- Klasszikus mobiltelefon a Nokiától