"Web-hiányban" szenvednek az amerikai tanulók

Tóth Kristóf, 2002. augusztus 15. 20:43
A számítógépek lassan olyan általánosak lesznek az amerikai iskolákban, mint a táblák és a szekrények, az internetre kiéhezett tanulók igényeit azonban még így sem tudják kielégíteni, áll egy szerdán kiadott jelentésben.
Azok a tanulók, akik kutatási munkáikat, vagy házi dolgozataikat az internet segítségével próbálják megoldani, gyakran csalódnak. Legalábbis akkor, ha a problémás, gyakran túlterhelt, különböző tartalomszűrőkkel lebénított iskolai rendszereket próbálják felhasználni.

- Bár az Egyesült Államok az elmúlt hét évben óriási összegeket áldozott az oktatási intézmények internet-eléréssel való ellátására, a tanulók szerint mégsem ez a leginkább kiemelendő tény az iskolai interneteléréssel kapcsolatban - mondta Lee Rainie, a Pew Internet and American Life Project igazgatója. - Ők egy nagyszerű oktatási eszközt látnak, amely nem megfelelően kerül felhasználásra - mondta Rainie.

Az amerikaiak internet kultúráját vizsgáló nonprofit szervezet az American Institutes for Research segítségével kérte meg a tanulókat, hogy röviden foglalják össze az iskolai, tanulási célú internetezéssel kapcsolatos véleményüket, tapasztalataikat.

A Pew felmérése szerint az amerikai általános- és középiskolás diákok háromnegyede használja rendszeresen a világhálót. Legtöbbjük szerint az internet kiváló oktatási eszköz, amely óriási segítséget nyújthat a kutatási munkák elvégzésében, illetve a házi feladatok könnyebb elkészítésében. A megkérdezett tanulók elmondásuk szerint gyakran osztják meg egymással az egyes weboldalakkal kapcsolatban szerzett tapasztalataikat, amely még hatékonyabbá teszi a web felhasználását.

A tanulók internet-felhasználásának komolyabb, hatékonyabb része azonban általában az iskolák falain kívülre esik. A tanulók az órák alatt általában el vannak tiltva az internet-hozzáféréssel rendelkező számítógépektől, vagy pedig túlzottan szigorú megkötéseknek kell eleget tenniük. A tanárok gyakran nem segítik azokat a diákokat, akik a világháló segítségével próbálják megoldani feladataikat, mivel nem akarják kirekeszteni azokat, akiknek otthon nincsen hozzáférésük.

A tartalomszűrő szoftverek, amelyek alkalmazása az Egyesült Államokban kötelező ahhoz, hogy az oktatási intézmény, illetve könyvtár állami támogatást kaphasson az internet-hozzáféréshez, gyakran olyan weboldalak elérését is megakadályozzák, amelyek tartalma nem tiltott, sőt hasznos lenne. Rainie szerint a szűrőket a legtöbb diák haszontalan, felesleges megoldásnak tartja, amely eredeti céljával ellenben számos hasznos, erőszaktól és pornográfiától mentes oldal elérését akadályozza meg.

Kulcsszavak: trend oktatás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01