Tovább nőtt a Palm vesztesége
MTI Sajtóadatbank, 2002. szeptember 25. 06:46
A gyenge kereslet miatt tovább nőtt a világ legnagyobb zsebszámítógép-gyártója, az amerikai Palm vesztesége a folyó üzleti év első negyedében. Az amerikai konszern azonban arra számít, hogy több új termékkel növelni tudja eladásait az év végéig.
Az augusztussal zárult három hónapban a Palm nettó vesztesége 258,7 millió dollár, egy részvényre vetítve 45 cent volt az egy évvel korábbi 32,4 millió dollár, részvényenként 6 cent veszteség helyett - közölte a Santa Clara központú konszern hétfő éjjel, a New York-i tőzsdezárás után.
A Palm negyedéves forgalma 172,3 millió dollárra csökkent az egy évvel korábbi 214,3 millió dollárról. A beszámolási időszakban 819 ezer készüléket szállított ki az egy évvel korábbi 900 ezer helyett. A 2000-es üzleti év első negyedében még 1,5 millió készüléket adott el. A Palm azonban 59 százalékos részesedéssel jelenleg is meghatározó az amerikai zsebszámítógép-piacon.
A Palm részvényei az adatok közzététele előtt hétfőn a Nasdaqon az összpiaci trenddel szemben több mint 4 százalékkal, 0,76 dollárra emelkedtek.
Kapcsolódó cikkek
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- eBay: 40 százalékkal nőtt a negyedéves eredménye
- 73 százalékkal nőtt az AMD negyedéves eredménye
- Felvásárolja a Palm a PalmSource-t?
- Intel: rekordösszegű második negyedéves bevétel
- Már használja régi-új nevét a Palm-ra visszakeresztelt PalmOne