Az informatikai outsourcing lelke
Verő András szerint az eltelt időszak legfontosabb feladata volt, hogy a személyzet és az informatikai eszközpark átvételét követően a T-Systems Unisoftware Kft. kialakítsa azokat az üzemeltetési körülményeket, amelyek garantálják a felhasználók számára az általuk használt informatikai támogatási elemek megfelelő színvonalú elérhetőségét. Mindehhez meg kellett változtatni az üzemeltetés teljes módszerét, a szerződés által megállapított szolgáltatási kereteket részletesen le kellett bontani, és alkalmazni a felhasználók eltérő munkakörére, hogy az informatikai infrastruktúra teljes megújításának pozitív hatását ők is érzékelni tudják. A projekt az első hazai komplex informatikai outsourcing megvalósítása, azaz a teljes informatikai infrastruktúra - központi és middleware szerverek, munkaállomások, hálózatok - üzemeltetése mellett szakértői, valamint tanácsadási tevékenységet is magában foglal.
A két cég által megkötött szerződés egy vállalkozás típusú megállapodás, amelyben a T-Systems Unisoftware Kft. felelősséget vállal, hogy az általánosan megfogalmazott keretek megtartása mellett 27-féle, részletesen meghatározott követelményt az előírt színvonalon teljesíteni fog. Meghatározták például a rendszerek emelt és alapszintű rendelkezésre állásának biztosítását, a munkahelyi eszközök adott időn belüli megjavítását vagy helyettesítését, az informatikai infrastruktúra műszaki színvonalának megőrzését, illetve emelését. A szerződés határozott időtartamra, 10 évre szól. A BKV Rt. erre az időszakra biztosítva láthatja az összes üzleti folyamatát támogató informatikai rendszer szakszerű és biztonságos üzemeltetését, illetve folyamatos fejlesztését.
Az outsourcing lelke
Az informatikai működés kihelyezésének kulcstényezője Frittmann László szerint a bizalom és az együttműködés. A megrendelő és a szolgáltató kötelezettségeit, feladatait az outsourcing-szerződés tartalmazza, amelynek középpontjában a szolgáltató felelősségvállalásának kell állni. A T-Systems Unisoftware Kft. az átvett informatikai rendszereket az ügyfél üzleti folyamatainak részeként tekinti, ezért a szolgáltatást e folyamatok megértésével és az azok iránt vállalt felelősséggel biztosítja. A cég más megrendelőknek is nyújt SAP-támogatást. Ilyen például a British American Tobacco számára szolgáltatott SAP BC-rendszer, amelyben hamburgi együttműködéssel dél-amerikai SAP-rendszerek támogatása valósult meg, méghozzá mintegy 6600 felhasználó számára. A T-Systems Unisoftware Kft. kiépítette azt a szakmai környezetet, amely lehetővé teszi, hogy magas megbízhatósággal és rendelkezésre állási mutatóval tudjon szolgáltatni. Ily módon minden esetben érvényesíteni lehet a szinergiából származó előnyöket, amikor egy SAP-rendszer üzemeltetése átvételre kerül, és a megoldás kedvező pénzügyi feltételeket teremt a megrendelő számára is.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- Systems' Day konferencia - először
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- T-Systems: 100 új munkahely Debrecenben
- I. Magyarországi Outsourcing Szakmai Konferencia
- T-Systems videokonferencia rendszer a CeBIT-en
- 20 millió forint értékű informatikai rendszer a Bethesda Gyermekkórháznak
- A Magyar Telekom többségi részesedést szerzett a T-Systems Hungary-ben
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- A sikeres IT-outsourcing együttműködés titka