Megszűnik az analog mobil, bezár a 0660
A háromszereplős GSM piacon jelen lévő szolgáltatók tevékenységének köszönhetően az analóg rendszerű szolgáltatás jelentősége 1999 óta folyamatosan csökkent. A Westel 0660 sem minőségben, sem a szolgáltatások választékában nem tud versenyezni a modern, hatékonyabb rendszerű mobilszolgáltatókkal. A GSM szolgáltatásokat ma Magyarországon mintegy 7 millióan veszik igénybe, miközben a Westel 0660 előfizetők száma a 17 ezret sem éri el. Ennek következtében a társaság működése már 2002-ben veszteségessé vált.
A Matáv az év eleje óta folytat tárgyalásokat az Informatikai és Hírközlési Minisztériummal a Westel 0660 koncessziós szerződésének módosításáról és a szolgáltatás megszüntetéséről. A tárgyalásokon elvi megegyezés született arról, hogy az NMT rendszerű szolgáltatás 2003. június 30-án megszűnik.
A Matáv Csoport arra törekszik, hogy a szolgáltatás megszűnésével az ügyfeleket a lehető legkisebb kellemetlenség érje. Az ügyfelek a választásuk szerinti GSM szolgáltatásra állhatnak át, ugyanakkor a megszűnő szolgáltató az aktív 0660-as ügyfelek számára a mobilszolgáltatás folytonosságának fenntartása érdekében külön ajánlatot is tesz.
A Matáv Csoport már a tavalyi év során elhatárolta a szolgáltatás megszüntetésének költségeit fedező céltartalékokat, így a szolgáltatás megszüntetése a Csoport idei eredményeit nem befolyásolja. A koncesszióhoz kapcsolódó eszközök értéke az elmúlt évek során leírásra került.
Kapcsolódó cikkek
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- 1 millió bázisállomás az Ericssontól
- Nyilvános meghallgatás a 2008-ban lejáró GSM-koncessziók miatt
- A PanTel és a Wiera kísérleti mobil VoIP szolgáltatást indít
- Az Ericsson bővíti a Mobilkom Austria csoport 3G hálózatait
- Magyar Nemzeti Stand a barcelonai 3GSM Világkongresszuson
- Kína: mobil 4G rendszer a hivatalos 3G start előtt
- Ericsson HSPA-hálózat Dániában
- Ericsson HSPA-rendszer a 3 Scandinaviánál
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.