Az Epcos megsokszorozta a nyereségét
Az elsősorban költségcsökkentésnek, elbocsátásoknak köszönhető nyereségadatok messze meghaladták az elemzők előrejelzéseit, az Epcos részvénye mégis esett, mert a cég gyenge előrejelzést adott. Korábban tartózkodott a profit-előrejelzéstől, és szerdán is csak annyit mondtak, hogy az eddigi eredmények alapján esetleg profit várható az egész üzleti évről. Az első két negyedév nyereséges volt, két korábbi veszteséges negyedév után. A korábbi óvatos becslést, hogy esetleg a forgalom is nő, szerdán nem ismételték meg.
Az sem biztató a jövőre nézve, hogy az árverseny az utóbbi időben még élesebb, és ezért a negyedévi új megrendelések értéke, 311 millió euró, már 6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Az Epcos régebben a Siemens és a japán Matsushita Electric vegyes vállalata volt.
Az Epcos AG szerda délután 13,65 euró volt a frankfurti értéktőzsdén, 5,27 százalékkal olcsóbb a keddi, 14,41 eurós zárónál. Szerdán 14,61 eurón nyitott. Idén 14,82 és 8,75 euró között, ötvenkét héten belül 47,30 és 5,52 euró között változott az ára.
Kapcsolódó cikkek
- Távozik az AMD-től a volt ATI-vezér
- A HP alelnöke a legjobb átszervezési vezető
- Ericsson-Samsung távközlési keresztlicenc-megállapodás
- E-mail biztonsági céget vesz a Google
- Új vezető a Microsoft Magyarország élén
- Terjeszkedik a Nikon
- Több mint százezerrel bővült az RCS&RDS előfizetőinek száma
- Versenyhivatali áldás a Microsoft-aQuantive ügyletre
- Újabb művészi kapcsolószekrények Budapest utcáin
- A Verbatim felvásárolja a SmartDisket
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.