HíF: felmérések a lakossági távközlési és internetszokásokról
Az elemzésben összesen 27 grafikon és ábra szemlélteti a válaszok csoportosítását és értelmezését.
Néhány téma közülük:
A háztartások telekommunikációs ellátottsága, az eszközök kombinációi
A háztartások havi átlagos vezetékes-, mobiltelefon, kábeltévé és internet költségei
A háztartások telekommunikációs összköltségei
A különbözõ típusú díjcsomagok megoszlása a vezetékes telefonnal rendelkezõk körében
A díjcsomagváltást tervezõk aránya
Miért nincs vezetékes telefonjuk?
A háztartások megoszlása az elõfizetés típusa szerint, a mobiltelefonnal rendelkezõk körében
Vezetékes-mobil megoszlás azok körében, akik mindkét típusú telefont használják
A háztartások megoszlása az internetszolgáltatás típusa szerint
A HíF megbízásából a Teleszkóp Kft. az internetezõk szokásait tárta fel, ezen belül is elsõsorban a szabályozási folyamatok tényleges hatásait vizsgálva. A felmérés összefoglalójában a következõk találhatók.
Általános vélekedés, hogy az internettel kapcsolatos támogatások terén a gyerekeket kell elõtérbe
helyezni, hiszen ha a gyerekek rájönnek, hogy hogyan mûködik, miképpen megy az internet,
akkor otthon is, elõbb-utóbb megveszik a gépet, a szolgáltatást.
Az idõsebbek közül sokan maguk is alig használják az új információs technológiai eszközöket, így a
gyerekeknek sem adnak olyan feladatokat, amelyekhez használniuk kéne ezeket. Fölmerül tehát a
tanárok ez irányú továbbképzésének szükségessége.
A lexikális tudás oktatása helyett az internetes kultúra terjesztését kellene elõtérbe helyezni.
A távközlési infrastruktúra fejlesztése az elmúlt évtizedekben a vidék rovására nagyon aránytalanul valósult meg.
A szolgáltatási kötelezettségnek nem csak a telefonfülkékre, hanem az emelt szintû szolgáltatásokra is ki kellene terjedni. Pl. ha egy cégnek van ADSL-szolgáltatása, akkor vállalnia kell, hogy rövid idõn belül mindenhol tudja ezt nyújtani mindenkinek ugyanolyan áron.
A fókuszcsoportos vizsgálat összefoglalója a következõket írja:
A rosszabb anyagi körülmények között élõk, az idõsebb generáció, a vidéken kis településeken élõk nem jutnak hozzá, nem tudják megtanulni, nem ismerik fel a jelentõségét, fontosságát, szerepét napjainkban. Pedig az internet segítségével a társadalmi különbségek csökkenhetnének. Az internet mindenkinek ugyanazokat a lehetõségeket mutatja meg, kínálja fel. Az internet a társadalmi különbségek csökkentésének egyik legolcsóbb, leghatékonyabb módja lehetne.
Kapcsolódó cikkek
- Robbanásveszélyesek a hamisított mobiltelefon-akkumulátorok
- Jön az iPhone olcsóbb verziója?
- Blogolásra is alkalmas a Samsung SGH-L760 3G-s telefon
- Több mint százezerrel bővült az RCS&RDS előfizetőinek száma
- Szélenergiával működő mobilakkutöltő
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Nokia: mobil kényelem autóban és azon kívül
- SciamuS: felére csökkentett a vezetékes- és mobilköltségek
- Új stílusú Nokia mobiltelefon
- A halál oka: felrobbanó mobiltelefon-akku
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.