Sun Microsystems: új csoport Java-alapú játékfejlesztésre
forrás Prim Online, 2003. június 11. 21:37
[smallimage 1 left] A Sun Microsystems létrehozott egy új, Game Technologies Group nevű csoportot, amelynek vezetőjéül Chris Melissinost nevezte ki.
A Sun új Game Technologies csoportjának feladata olyan új generációs technológiák fejlesztése, amelyek segítségével a játékfejlesztők még hatékonyabban alkalmazhatják a Java technológiát, és még több embert érhetnek el vele. A Sun célja, hogy segítse a videojáték-ipart jól méretezhető és megbízható online infrastruktúrák kiépítésében, valamint leegyszerűsítse a játékok online-ná alakítását.
A Sun azon dolgozik, hogy a nyílt forráskódú közösséggel együttműködve az ipari szabványokat kiaknázó Java klienstechnológiákat készítsen, valamint lehetővé tegye, hogy a különféle eszközök közvetlenül kommunikálhassanak a Sun játékszerver-architektúrájával. A 2003-as JavaOne konferencián a Sun a tervek szerint bejelenti a Javagaming.org lényeges továbbfejlesztését is.
Javás játékok a 2003 JavaOne konferencián
Az idei JavaOne konferencia része a háromnapos JavaOne Video Game csúcstalálkozó, amelyen számos érdekes előadás, esettanulmány és bemutató várja az érdeklődőket és ismerteti meg őket a Java technológia szerepéről a modern játékfejlesztésben.
A konferencia programjából:
A megnyitóbeszédet Kevin Bradshaw tartja a mobiljáték-fejlesztésről „Szuperdisztribúció a mobil hálózatokban: lehetőségek a J2ME játékok számára a portálokon túl" címmel. Ezután J2ME-esettanulmányok következnek, amelyekben játékfejlesztő cégek - az mForma, a THQ és a Sorrent - mutatják be aktuális munkáikat és játékaikat. Végül a nemrég megjelent MIDP 2.0 specifikáció a mobil játékfejlesztés során kiaknázható előnyeiről lesz szó - a több mint 100 millió eladott J2ME-kompatíbilis mobiltelefon piaca cseppet sem elhanyagolható.
A konferencián számos játékfejlesztő cég képviselője tart előadásokat és bemutatókat. Csupán néhány név a résztvevők közül:
Shawn Kendall, IMI Studios - cellaárnyékolás, bump mapping és fizikai bemutatók
Joerg Plewe, Stefan Pfafferott, HARDCODE - „Flying Guns" demo
Andrew Leker, Mind Control Software - játékfejlesztés és webes továbbítás
Daniel James, Three Rings - „Puzzle Pirates" demo, többszemélyes játékok
Stephen Hodnicki, David Fischer, Legacy Interactive - „Law and Order: Dead on the Money" demo, J2SE és Java 3D fejlesztés
Mark DeGroote, Abandoned Castle - „Kingdoms of War" demo, RTS és online játékok
Sun Microsystems, játékbemutatók: Agency 9, „Megacorps" PuppyGames, „AlienFlux"
Emellett a kiállításon megtekinthető, hogyan használja fel a Zona a Java technológiát, és hogyan garantálják a Sun Microsystems szerverei a szükséges stabilitást az online játékok világában.
A Sun azon dolgozik, hogy a nyílt forráskódú közösséggel együttműködve az ipari szabványokat kiaknázó Java klienstechnológiákat készítsen, valamint lehetővé tegye, hogy a különféle eszközök közvetlenül kommunikálhassanak a Sun játékszerver-architektúrájával. A 2003-as JavaOne konferencián a Sun a tervek szerint bejelenti a Javagaming.org lényeges továbbfejlesztését is.
Javás játékok a 2003 JavaOne konferencián
Az idei JavaOne konferencia része a háromnapos JavaOne Video Game csúcstalálkozó, amelyen számos érdekes előadás, esettanulmány és bemutató várja az érdeklődőket és ismerteti meg őket a Java technológia szerepéről a modern játékfejlesztésben.
A konferencia programjából:
A megnyitóbeszédet Kevin Bradshaw tartja a mobiljáték-fejlesztésről „Szuperdisztribúció a mobil hálózatokban: lehetőségek a J2ME játékok számára a portálokon túl" címmel. Ezután J2ME-esettanulmányok következnek, amelyekben játékfejlesztő cégek - az mForma, a THQ és a Sorrent - mutatják be aktuális munkáikat és játékaikat. Végül a nemrég megjelent MIDP 2.0 specifikáció a mobil játékfejlesztés során kiaknázható előnyeiről lesz szó - a több mint 100 millió eladott J2ME-kompatíbilis mobiltelefon piaca cseppet sem elhanyagolható.
A konferencián számos játékfejlesztő cég képviselője tart előadásokat és bemutatókat. Csupán néhány név a résztvevők közül:
Shawn Kendall, IMI Studios - cellaárnyékolás, bump mapping és fizikai bemutatók
Joerg Plewe, Stefan Pfafferott, HARDCODE - „Flying Guns" demo
Andrew Leker, Mind Control Software - játékfejlesztés és webes továbbítás
Daniel James, Three Rings - „Puzzle Pirates" demo, többszemélyes játékok
Stephen Hodnicki, David Fischer, Legacy Interactive - „Law and Order: Dead on the Money" demo, J2SE és Java 3D fejlesztés
Mark DeGroote, Abandoned Castle - „Kingdoms of War" demo, RTS és online játékok
Sun Microsystems, játékbemutatók: Agency 9, „Megacorps" PuppyGames, „AlienFlux"
Emellett a kiállításon megtekinthető, hogyan használja fel a Zona a Java technológiát, és hogyan garantálják a Sun Microsystems szerverei a szükséges stabilitást az online játékok világában.
Kapcsolódó cikkek
- JavaFX Script: egyszerűbb Java programozás
- Kritikus Java Runtime Environment javítás a Suntól
- A Sun nyílt forráskódúvá teszi a Java technológiát
- 2007-re nyílt forráskódú Java, részletek már idén
- Adobe MAX 2006 fejlesztői konferencia
- Hazai szoftverfejlesztő a közönségdíjasa a Sun fejlesztői versenyének
- Sun SPOT: a repülőgépmodelltől a robotkutyán át az automatizált otthonig
- A Sun Java megoldását választotta az American Express
- Sun szoftverek 2005 legjobb termékei között
- A Sun a nagy gyártók közül elsőként lép a szoftverek ingyenessé és nyílt forráskódúvá tétele felé