Megfelelő helyen és időben
A három nap alatt elhangzott 260 előadás és konzultáció kisebb hányadában léptek dobogóra - elsősorban új termékek ismertetésével - a SAS munkatársai, a főszereplők inkább a partnerek, többek között az Arthur Andersen, a Debis Systemhouse, az IBM, a Sun és a felhasználók voltak. A British Telecom IT-teljesítménymenedzsment, az ABB Balanced Scorecard, a Deutsche Bank adatbányászati, a magyar APEH, a norvég postabank és a belga állami rendőrség CRM, a Westel 900 menedzsmentinformációk áramlása témakörben tartott előadást, és többen is foglalkoztak a SAS SAP R/3-ra épített adattárház-megoldásaival.
A látottak megerősítették a Meta Group előrejelzését, miszerint ma még ugyan erőforrásaik 70 százalékát tranzakciófeldolgozásra fókuszálják a vállalatok, és csak 30 százalékát igyekeznek a tudásban rejlő erő kihasználására hadrendbe állítani (tudásteremtésre és -menedzselésre összpontosítani), az arány azonban a legtöbb szervezetnél öt éven belül megfordul. Információban ma sincs hiány, de az többnyire nem a megfelelő formában, megfelelő időben és megfelelő helyen áll rendelkezésre. Ezért a jövőben e hatalmasra duzzadt információtömeg kezelése lesz a legfontosabb feladat, így olyan termékekre és azokat kiegészítő szolgáltatásokra van szükség - mondta Phil Winters, a SAS Institute EMEA-marketingért felelős alelnöke -, amelyekkel az információdömpingből hatékonyan kinyerhetők, és eljuttathatók az üzleti lánc, illetve a vállalatokon belüli hierarchia szereplői számára - termékekről, versenytársakról, beszállítókról, felhasználói szokásokról stb. - a legmegfelelőbb, általuk legjobban használható információk.
A Meta Group Inc. alelnöke, LeBourish szerint, mivel az ismétlődő folyamatok automatizálása már megtörtént, így a hangsúly az információra, az információhalmaz elérésére, az adathalmazok közötti összefüggések felderítésére s ezzel együtt az értékteremtésre, a minőségi értelemben vett hatékonyság növelésére terelődik. A SAS Institute európai régióra vonatkozó, a konferencián publikált adatai is ezt látszanak igazolni, melyek szerint 1998-ban például 350 új adattárház-, 200 új CRM- (ügyfélkapcsolat-kezelő) és 100 új Balanced Scorecard-referenciát adtak át, és az SAP R/3-hoz készült adattárház-megoldásuk már piacra kerülése első hónapjában több mint 100 ügyfelet szolgált ki. A SAS új fejlesztései is a tudásteremtést szolgálják. Ilyenek például az ügyfélkapcsolatban jelentős minőségi változást hozó SAS CRM (Customer Relationship Management) megoldások közül a már piacon lévő, a pénzügyi világ igényeihez optimalizált, a keresztértékesítést, illetve a visszaélések felderítését támogató alkalmazások és a közszolgáltatói, banki, kereskedelmi, telekommunikációs iparágak CRM-területeire kifejlesztett, az év harmadik negyedében napvilágot látó megoldások. De ide sorolható az SAP R/3-as rendszerben lévő emberierőforrás-adatok elemzésére szolgáló, a belga Solid Partnersszel közösen fejlesztett új alkalmazás is, amely a szervezet humánerőforrás-kulcsterületei teljesítményének gyors áttekintését teszi majd lehetővé a HR-menedzserek számára.
Három különböző magyar SAS-referenciájával ismerkedhettek meg a konferencia résztvevői. Az első internetbanking szolgáltatást üzembe helyező Inter-Európa Bank informatikai megoldásairól szóló cikkek, esettanulmányok idehaza már nem mennek újdonságszámba, de most - a SAS-esettanulmány kapcsán - Európa-szerte ismertté váltak.
A Westel 900-nál alkalmazott webes SAS adattárház-megoldásról a távközlési szolgáltatótól Tóth Rózsa és a telepítést végző KFKI Isys munkatársa, Papp Attila tartott előadást. Az APEH-nél alkalmazott, a törvénymódosítások hatásainak tanulmányozását segítő, SAS rendszerrel megvalósított szimulációs modellt Szilágy Péter és Laczkó Ferenc mutatta be.
Idén a jelenleg tesztelési fázisban lévő, saját magát a vállalati infrastruktúrába integrálni képes 8-as SAS-verzió volt a legnagyobb szenzáció. Emellett bemutattak a SEUGI-n néhány új üzleti megoldást is, köztük az üzleti siker ma divatos eszközét, a Balanced Scorecardot. Ezt alkalmazva jól kezelhető a cégek négy - az üzleti siker alapjául szolgáló - területe, nevezetesen az ügyfélkapcsolat, a pénzügy, a belső üzleti folyamatok fejlesztése és az emberierőforrás-menedzsment. Kidolgozhatók - például brókercégek és bankok esetében - keresztértékesítési megoldások, de kideríthetők, illetve nyomon követhetők a pénzügyi visszaélések, így a bankkártya-hamisítások is, továbbá a kockázatkezelési, valamint optimalizálási eljárásokhoz és egyéb üzleti alkalmazásokhoz is keretet szolgáltat a Balanced Scorecard.
Egyre szélesedik a SAS adattárház alapú megoldásaiból közvetlenül elérhető tranzakciós rendszerek köre. Az ezekből kinyert adatokat a SAS-alkalmazások elemzésekhez, gyors és hatékony döntésekhez megfelelő információkká alakítják. A SEUGI-n bemutatott, a holland BaaN elérését lehetővé tevő Intelligent Access Engine-t a már meglévőkkel együtt az októberre piaci termékké váló SAS Systemv8-ba integrálják.
Kapcsolódó cikkek
- Magamról: aki ismer, az úgy is tudja - iwiw identitás
- Életvitelt segítő infokommunikációs technológiák
- microCAD'2008 a Miskolci Egyetemen
- Konferencia a mobilfizetésről áprilisban
- Mobilinternet: a lakosság 54 százaléka elérheti a széles sávot
- ETAPS: magyar jelentkezőket várnak
- IMA Konferencia a hálózati kommunikáció lehetőségeiről
- Összefoglaló az első Adobe webtechnológiai konferenciáról
- A mobilfizetés jelene és jövője a III. magyarországi mobilkonferencián
- Web 2.0 Symposium a Millenárison
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.