Az Xboxnak köszönhetően jelentősen nőtt az Nvidia nyeresége

Tóth Kristóf, 2003. augusztus 9. 09:00
Az első számú grafikuschip-fejlesztő cégként jegyzett Nvidia munkatársai arról számoltak be, hogy a vállalat eladásai az elmúlt negyedévben minimális mértékben növekedtek, ezzel szemben a Microsofttal az Xbox projekt kapcsán kötött beszállítói szerződés következtében jelentősen nőtt a cég nyeresége.
A július 27-én zárult második negyedévben az Nvidia nyeresége 24,2 millió dollár volt, ami részvényenként mintegy 14 centes nyereséget jelent. Összehasonlításképp: a vállalat 2002 hasonló időszakában csak mintegy 5,3 millió dolláros, részvényenként 3 centes nyereséget regisztrált. A most bejelentett nyereségadat egyébként alaposan meghaladja a korábbi várakozásokat, hiszen például a First Call elemző cég szakértői részvényenként 11 centes nyereséget jeleztek előre. Az Nvidia egyébként az elmúlt negyedévben 459,9 millió dolláros forgalmat bonyolított le, mely csak kis mértékben nagyobb, mint az egy évvel korábbi mintegy 427,3 millió dolláros forgalom.

Jen-Hsun Huang, az Nvidia elnök-vezérigazgatója az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy a cég nyeresége elsősorban annak köszönhetően emelkedett meredeken, hogy az Nvidia az elmúlt hetekben-hónapokban minden korábbinál nagyobb mennyiségű Xbox játékkonzol-alkatrészt szállított le a Microsoft számára. Ismeretes, hogy az Nvidia pár évvel ezelőtt kötött szerződést a Microsofttal, melynek értelmében az elsősorban Windows operációs rendszereiről ismert cég első játékkonzoljába Nvidia gyártmányú grafikus processzorok kerülnek. Elmondható, hogy az Xbox konzol egyik legdrágább alkatrésze éppen a grafikus chip. A két mamutcég közötti szerződés kapcsán az elmúlt időkben egyébként rendkívül heves viták alakultak ki az Nvidia chipek pontos árazását illetően, azonban a feleknek végül sikerült megállapodniuk egymással.

Huang azzal kapcsolatban nem kívánt nyilatkozni, hogy az Nvidia segít-e a Microsoftnak a következő generációs Xbox konzol kifejlesztésében. Jelen pillanatban az a legfontosabb feladat számunkra, hogy az év végi vásárlási láz kapcsán a lehető legtöbb terméket tudjuk forgalomba hozni - mondta Huang, majd hozzátette, hogy a cég GeForce FX-es eladásai mostanság egyre jobban alakulnak.

Hardver ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36