600 ezer ügyfelet vesztette fél év alatt a német MobilCom

MTI Sajtóadatbank, 2003. augusztus 11. 11:11
Fél év alatt, az idén januártól júniusig mintegy 600 ezer ügyfelet vesztett a válságban levő német MobilCom mobilszolgáltató, amely így már csak 4,2 millió előfizetővel rendelkezik. A Focus magazin jelentése szerint a cég most kedvezményekkel próbálja visszahódítani az előfizetőket.
2002 szeptember 30-hoz képest a csökkenés még drámaibb, 800 ezer ügyfél. A cég értékesítési igazgatója szerint ezzel elérték a mélypontot és az új ügyfeleket azzal próbálják csalogatni, hogy 20 százalékkal olcsóbban telefonálhatnak, ha a szerződéskötéskor szokásos mobiltelefonról lemondanak.

A MobilCom rekordveszteséget jelentett tavalyi évéről: 2,05 milliárd eurós forgalom mellett 3,4 milliárdos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A veszteség elsősorban a harmadik generációs UMTS-licencekkel kapcsolatos leírások miatt képződött, a hiányzó pénzügyi eszközök miatt azonban időközben leállították. A cég működési nyeresége 146 millió euró volt. Március elején lezárult a MobilCom és renegát főrészvényese, a France Télécom között közel egy éve húzódó vita a harmadik generációs (UMTS) rendszerrel kapcsolatban felmerült adósságokról. A France Télécom aláírta a 7,1 milliárd eurós adósság átvételéről szóló megállapodást, a MobilCom számára így megnyílt az út működési stratégiájának újrafogalmazása előttt. Az elhúzódó vita csődközeli helyzetbe taszította a MobilComot az elmúlt egy év alatt. A német kormány közbelépett pénzügyi támogatással, és akkor indultak meg a tárgyalások a cég megmentéséről. A France Télécom ennek eredményeként átvállalta az UMTS-rendszer kiépítésével kapcsolatban eddig keletkezett adósságokat, a MobilCom pedig elállt a rendszer további fejlesztésétől, hogy megóvja a France Télécomot annak több milliárd eurós költségeitől. Az UMTS-rendszer feladása együtt járt az összesen ötezer fős alkalmazotti létszám 1800 fős csökkentésével.

A MobilCom így ismét saját hálózat nélküli mobilszolgáltatóvá vedlett vissza, amelynek tevékenysége a hagyományos GSM-szolgáltatások értékesítésében merül ki.
Kulcsszavak: MobilCom +céginfo

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01