Népszerűek a kamera-mobilok Európában
Tóth Kristóf, 2003. szeptember 10. 23:00
[smallimage 1 left] A beépített digitális kamerával rendelkező mobiltelefonok óriási népszerűségnek örvendenek az öreg kontinensen, állítja a Canalys piackutató cég, amely szerint a készülékek második negyedéves eladásai 166 százalékkal emelkedtek.
A Canalys szerint a digitális kamerával szerelt mobiltelefonok új színt visznek az európai mobilpiacra, és a tavalyi év azonos időszakához viszonyított 166 százalékos növekedés a második negyedévben rendkívül ígéretes adat a szegmensről.
Az idei év második negyedében közel 3,9 millió darab kamera-mobil talált vásárlóra Európában, amely óriási növekedés a tavalyi év második három hónapos időszakának 1,4 millió darabos eredményéhez képest. A szegmens dinamikus növekedését még értékesebbé teszi a tény, hogy a teljes mobilpiac Európában meglehetősen telített, és jelenleg csak stagnál, állítja a Canalys.
A piackutató cég szerint a szegmensben az is rendkívül bíztató, hogy a csúcskategóriás, meglehetősen drága kamera-mobilok éppúgy népszerűek, mint az olcsóbb változatok. A Canalys szerint ezen utóbbi modellek azonban veszélyt is jelentenek, mivel a mobilszolgáltatók az előfizetéses készülékekhez adott árkedvezmény csökkentése, illetve az új multimédiás szolgáltatások népszerűsítése érdekében ezen változatokat igyekeznek elterjeszteni.
A társaság szerint a piacvezető finn Nokiának egyelőre nincs oka aggódni, hiszen a digitális kamerával rendelkező mobilok piacának 42,6 százalékát tudhatta magáénak a második negyedévben. A második helyen a Sony Ericsson áll 22,1 százalékkal, a harmadik Samsung részesedése pedig 10,5 százalék. A dobogósok mögött a Sharpnak (9,7 %), és a Panasonic-nak (7,4 %) van még jelentősebb részesedése, a többi gyártó együttesen is csak 7,7 százalékot képvisel a szegmensben.
Meglepő módon az amerikai Motorola is ezen utóbbi cégek között kullog, pedig a társaság a teljes mobiltelefon piacon a Nokia elsőszámú riválisa.
Az idei év második negyedében közel 3,9 millió darab kamera-mobil talált vásárlóra Európában, amely óriási növekedés a tavalyi év második három hónapos időszakának 1,4 millió darabos eredményéhez képest. A szegmens dinamikus növekedését még értékesebbé teszi a tény, hogy a teljes mobilpiac Európában meglehetősen telített, és jelenleg csak stagnál, állítja a Canalys.
A piackutató cég szerint a szegmensben az is rendkívül bíztató, hogy a csúcskategóriás, meglehetősen drága kamera-mobilok éppúgy népszerűek, mint az olcsóbb változatok. A Canalys szerint ezen utóbbi modellek azonban veszélyt is jelentenek, mivel a mobilszolgáltatók az előfizetéses készülékekhez adott árkedvezmény csökkentése, illetve az új multimédiás szolgáltatások népszerűsítése érdekében ezen változatokat igyekeznek elterjeszteni.
A társaság szerint a piacvezető finn Nokiának egyelőre nincs oka aggódni, hiszen a digitális kamerával rendelkező mobilok piacának 42,6 százalékát tudhatta magáénak a második negyedévben. A második helyen a Sony Ericsson áll 22,1 százalékkal, a harmadik Samsung részesedése pedig 10,5 százalék. A dobogósok mögött a Sharpnak (9,7 %), és a Panasonic-nak (7,4 %) van még jelentősebb részesedése, a többi gyártó együttesen is csak 7,7 százalékot képvisel a szegmensben.
Meglepő módon az amerikai Motorola is ezen utóbbi cégek között kullog, pedig a társaság a teljes mobiltelefon piacon a Nokia elsőszámú riválisa.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp ultravékony fényképező modul mobiltelefonok számára
- Mélységélesség-szenzoron dolgozik a DxO Labs és a MagnaChip
- Mini teleoptika mobiltelefonokba
- Sharp mobilkamera 3-szoros optikai zoommal
- Új képérzékelő lapka vékonyabb mobiltelefonokhoz
- Augusztustól lesz kapható az 5 megapixeles kamerás LG KG920
- A Művészetek Völgyében is várják a mobilfilmeket a Nokia Mobiltelefon Filmfesztiválra
- Az mp3 lejátszók és a videokamerák végét jósolja a Nokia
- Külső vaku kamerás mobiltelefonokhoz
- 10 megapixeles Samsung mobil