Nem túl népszerűek a Centrino notebookok
Tóth Kristóf, 2003. október 23. 10:10
Az Intel komoly dollármilliókat költ a Centrino notebook technológia reklámkampányára, azonban szakértők szerint mindez kevés ahhoz, hogy az új platform beváltsa a hozzá fűzött reményeket, az előrejelzések pedig azt mutatják, hogy a negyedik negyedéves Centrino eladási mutatók a vártnál rosszabbul fognak alakulni.
Ahogy arról már többször beszámoltunk, az idén március közepén debütált új generációs hordozható számítógépes platform áll egyrészt a Pentium M processzor termékcsaládból, másrészt az i855 típusjelzésű alaplapi chipkészletekből, harmadrészt pedig a 802.11b hálózati szabvánnyal kompatibilis Intel Pro/Wireless 2100-as vezeték nélküli kommunikációs chipből.
Stephen Baker, az NPD Techworld ipari elemző cég igazgatója szerint a Centrino technológia az elmúlt hónapokban készített tesztekben egyértelműen bizonyította rátermettségét, azonban valamilyen okból kifolyólag mindez kevés volt ahhoz, hogy a Centrino alapokon nyugvó hordozható számítógépek sikertermékekké tudjanak válni. Baker utalt arra, hogy az augusztusban eladott notebookoknak csak mintegy 4,7 százaléka volt Centrino alapú, ami messze elmarad a korábbi várakozásoktól.
Matt Sargent, az ARS piackutató cég vezető elemzője szerint a Centrino viszonylagos sikertelenségének hátterében elsősorban az áll, hogy a notebook felhasználók többségét nem annyira az egy feltöltéssel elérhető hosszú működési idő, a mobilitás, illetve a vezeték nélküliség érdekli, hanem sokkal inkább az asztali számítógépekével összemérhető teljesítmény, a gyors processzor, a nagy képátlójú LCD, valamint a DVD lejátszási képesség. Magyarul a felhasználók mostanság a legtöbb esetben asztali számítógépük leváltására vásárolnak notebook számítógépeket, ami nem éppen kedvező a Centrino platform szemszögéből nézve.
Véleményem szerint a Centrinós hordozható számítógépek azért nem kelendőek, mert egyszerűen nem azt nyújtják, amire a legtöbb felhasználónak szüksége van - nyilatkozta Sargent, aki szerint egyébként az Intel által folytatott Centrino reklámkampány is lehetne sokkal jobb.
Stephen Baker, az NPD Techworld ipari elemző cég igazgatója szerint a Centrino technológia az elmúlt hónapokban készített tesztekben egyértelműen bizonyította rátermettségét, azonban valamilyen okból kifolyólag mindez kevés volt ahhoz, hogy a Centrino alapokon nyugvó hordozható számítógépek sikertermékekké tudjanak válni. Baker utalt arra, hogy az augusztusban eladott notebookoknak csak mintegy 4,7 százaléka volt Centrino alapú, ami messze elmarad a korábbi várakozásoktól.
Matt Sargent, az ARS piackutató cég vezető elemzője szerint a Centrino viszonylagos sikertelenségének hátterében elsősorban az áll, hogy a notebook felhasználók többségét nem annyira az egy feltöltéssel elérhető hosszú működési idő, a mobilitás, illetve a vezeték nélküliség érdekli, hanem sokkal inkább az asztali számítógépekével összemérhető teljesítmény, a gyors processzor, a nagy képátlójú LCD, valamint a DVD lejátszási képesség. Magyarul a felhasználók mostanság a legtöbb esetben asztali számítógépük leváltására vásárolnak notebook számítógépeket, ami nem éppen kedvező a Centrino platform szemszögéből nézve.
Véleményem szerint a Centrinós hordozható számítógépek azért nem kelendőek, mert egyszerűen nem azt nyújtják, amire a legtöbb felhasználónak szüksége van - nyilatkozta Sargent, aki szerint egyébként az Intel által folytatott Centrino reklámkampány is lehetne sokkal jobb.
Kapcsolódó cikkek
- A Silverthorne a legjelentősebb termék a Pentium bevezetése óta
- Intel Core 2 Extreme processzorok laptopokba még idén ősszel
- Új Intel mobilprocesszorok a harmadik negyedévben
- A Santa Rosa CPU részletei
- Az Intel bejelentette a mobil Santa Rosa platformot
- 45nm-es Intel mobilprocesszor érkezik
- Intel Core 2 Duo lapkák 6MB L2 gyorsító-tárral
- Intel Socket P Core 2 Duo processzorok májusban
- Gyorsabb Intel mobilprocesszorok a második negyedévben
- Mobil Merom alapú Celeron lapkák 2007 elején