15 milliárd dolláros Google-kibocsátás
Tisztán internetes részvénykibocsátásra készül a Google, az internet-ipar egyik legsikeresebb keresőrendszere; a tranzakció előzetes becslések szerint meghaladhatja a 15 milliárd dollárt, de szakértők veszélyekre is figyelmeztetnek - írta a pénteki Financial Times.
Az ügyletet ismerők a lapnak azt mondták, hogy a kibocsátás 15-25 milliárd dollár közé értékelheti a céget, és ilyen "még nem volt". Az öt éve létező vállalatnak a Financial Times szerint sikerült elkerülnie azokat a csapdákat, amelyekbe a korai indulású dotcom-cégek közül sok beleesett. A korábbi, hasonlóan "forró" tranzakciókat - például a Netscape-papír 1995-ös piaci bevezetését - általában nem nyereséges vállalatok hajtották végre, a Google azonban erős profitokat termel. Jóllehet a vállalat nem tesz közzé mérlegadatokat, piaci becslések szerint éves nyeresége 150 millió dollár lehet, 500 millió dolláros forgalom mellett - írta a brit lap.
A Google-hoz közel álló források arról panaszkodtak, hogy a jelenlegi Wall Street-i kibocsátás-szervezési gyakorlat lehetővé teszi az értékforgalmazóknak az internetes cégpapírok szándékos leárazását és eladását előnyben részesített befektetőknek. Befektetési banki szakértők ugyanakkor arra hívták fel a figyelmet, hogy a tisztán on-line kibocsátással irreálisan magas ár alakulhat ki, mivel nem lesz elég részvény az "új dotcom-aranylázra rámozduló" egyéni kisbefektetők várhatóan erőteljes keresletének kielégítésére. - A Google-t akár 100 milliárd dollárra is felértékelheti (a kibocsátás), de így az összes részvény "bácsik és nénik" kezében köthet ki, anélkül, hogy igazi piaca alakulna ki a papírnak - mondta a Financial Times által idézett egyik befektetési elemző.
Kapcsolódó cikkek
- E-mail biztonsági céget vesz a Google
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Bezöldült a Google
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- Biztonságtechnikai céget vásárolt a Google
- Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- A Google a legértékesebb márka
- A Google ráduplázott a Yahoora
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Szegedi IT-startupból nemzetközi siker
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.