Spamszűrő technológia a Microsoft minden e-mail platformján
forrás Prim Online, 2003. november 20. 13:40
A
Microsoft a Comdex Las Vegas 2003 kiállításon
bejelentette, hogy a mindegyik
e-mail platformján bevezeti a SmartScreen nevű spamszűrő
technológiát.
A SmartScreen
technológia első változatai már megjelentek az
Outlook 2003-ban, illetve
az MSN 8 és a Hotmail levelezőszolgáltatásban,
és rövidesen elérhető lesz az Exchange Server
2003 új bővítményeként is, Microsoft
Exchange Intelligent Message Filter (intelligens üzenetszűrő)
néven.
A SmartScreen technológia a legkorszerűbb spamszűrési eljárásokból épül fel, ezekkel egészíti ki a különböző termékeket és eszközöket, segítséget nyújtva a vállalati és egyéni e-mail felhasználóknak ahhoz, hogy megvédjék magukat a spamáradattól. Spamnek általában a kéretlenül küldött, nemkívánatos leveleket szokták nevezni, ezt a definíciót a Microsoft úgy finomította, hogy a fogalom alatt a kéretlenül küldött "ömlesztett", illetve a kéretlenül küldött, hirdetéseket tartalmazó leveleket érti. Az új, szabadalmaztatott technológia a gépi tanulás módszerén alapul: a levelezőprogram felhasználója dönti el, hogy egy levél spamnek minősül-e. Ez a döntés egy visszacsatolási körön keresztül visszajut a szűrőhöz, amely így megtanulja, hogy milyen jellemzők után kutasson. Több százezer Hotmail-előfizető vállalkozott rá, hogy több millió levélről eldöntse, valódi üzenetnek vagy spamnek tekinti-e azokat. Ennek eredményeképpen több mint 500 000 olyan jellemzőt sikerült azonosítani, amelynek alapján a SmartScreen technológia vizsgálja a leveleket. Az Exchange intelligens üzenetszűrője révén az Exchange 2003-at használó vállalatok az említett jellemzők szerint lepontozhatják a bejövő leveleket, és a pontszám alapján még az előtt kiszűrhetik a spamet, hogy elérné a felhasználó postaládáját.
Becslések szerint a napjainkban küldött elektronikus levelek több mint fele spam. Ez egyrészről súlyosan túlterheli a hálózatokat, másrészről világszerte rengeteg időt, pénzt és erőforrást von el a magánszemélyek és a vállalkozások hasznos tevékenységétől. A spam mélyen kihat az elektronikus levelezés használatára, amint az kitűnik a Pew Internet & American Life nemrégiben közzétett vizsgálatából. E szerint az e-mailt használók 52 százaléka jelezte, hogy a spam csökkentette az általánosságban az e-mailbe vetett bizalmát, 25 százalékuk pedig arról számolt be, hogy a spam egyre növekvő tömege miatt összességében kevesebbet leveleznek a számítógépükről. A spammerek gyakran a kevésbé hozzáértő e-mail felhasználók védtelenségét használják ki, köztük a gyerekekét. Ez pedig valódi veszélyt jelent a magánélet szentségére és a személyes biztonságra nézve.
A Microsoft az elektronikus levelezés védettségét, biztonságosságát, "higiéniáját" és hatékonyságát célzó átfogó erőfeszítése részeként hamarosan egy új, kiszolgálóoldali spamellenes szolgáltatást tesz elérhetővé az Exchange 2003 felhasználói számára, amely szintén a SmartScreen technológián alapul. Az Exchange intelligens üzenetszűrő heurisztikus módszerekkel elemzi a bejövő leveleket, és megállapítja róluk, hogy levélszemétnek minősíthetők-e. A szűrő intelligens, az idő múltával alkalmazkodik a helyzethez, így egyre jobban útját tudja állni a nemkívánatos leveleknek, és egyre kevesebbszer dönt tévesen. Ha a kiszolgálón fut az intelligens üzenetszűrő, a kéretlen levelek javarésze még az előtt elcsíphető, hogy eljutna a felhasználók postaládájába. Az intelligens üzenetszűrő csak az Exchange 2003 változatán működik, így az Exchange Server felügyeleti eszközeinek egységes kezelőfelületéről vezérelhető. Az Exchange intelligens üzenetszűrő 2003 első felében lesz elérhető a Microsoft ügyfelei közül azoknak, akik frissítési garanciával kiegészített licencet vásároltak az Exchange 2003-ra.
Ezek az új e-mail védelmi és szűrési lehetőségek az Exchange Server 2003 és az Outlook 2003 legújabb biztonsági elemeire épülnek, amelyek segítségével az átjáró és az ügyfélprogram szintjén egyaránt útját lehet állni a kártékony tartalomnak és a kéretlen leveleknek. A biztonságosnak tekintett és a tiltott feladók listája, a tartományimitálás, illetve az Exchange 2003 szerves részét alkotó különböző más spamgátló és -szűrő eljárások segítségével a rendszergazdák a hálózat jó működőképességének megőrzésére fordíthatják figyelmüket, hozzájárulva ezzel a végfelhasználók termelékenységének fokozásához.
Az Exchange 2003 szerkezeti kialakításánál a külső termékekkel való jobb integráció is fő szempont volt. Az átdolgozott víruskereső API (a VSAPI 2.5) és a levél kéretlenségének valószínűségét (spam confidence level, SCL) jellemző tulajdonságot kezelő spamellenes eszköz révén integráltabb és eredményesebb megoldások készíthetők.
A SmartScreen technológia a legkorszerűbb spamszűrési eljárásokból épül fel, ezekkel egészíti ki a különböző termékeket és eszközöket, segítséget nyújtva a vállalati és egyéni e-mail felhasználóknak ahhoz, hogy megvédjék magukat a spamáradattól. Spamnek általában a kéretlenül küldött, nemkívánatos leveleket szokták nevezni, ezt a definíciót a Microsoft úgy finomította, hogy a fogalom alatt a kéretlenül küldött "ömlesztett", illetve a kéretlenül küldött, hirdetéseket tartalmazó leveleket érti. Az új, szabadalmaztatott technológia a gépi tanulás módszerén alapul: a levelezőprogram felhasználója dönti el, hogy egy levél spamnek minősül-e. Ez a döntés egy visszacsatolási körön keresztül visszajut a szűrőhöz, amely így megtanulja, hogy milyen jellemzők után kutasson. Több százezer Hotmail-előfizető vállalkozott rá, hogy több millió levélről eldöntse, valódi üzenetnek vagy spamnek tekinti-e azokat. Ennek eredményeképpen több mint 500 000 olyan jellemzőt sikerült azonosítani, amelynek alapján a SmartScreen technológia vizsgálja a leveleket. Az Exchange intelligens üzenetszűrője révén az Exchange 2003-at használó vállalatok az említett jellemzők szerint lepontozhatják a bejövő leveleket, és a pontszám alapján még az előtt kiszűrhetik a spamet, hogy elérné a felhasználó postaládáját.
Becslések szerint a napjainkban küldött elektronikus levelek több mint fele spam. Ez egyrészről súlyosan túlterheli a hálózatokat, másrészről világszerte rengeteg időt, pénzt és erőforrást von el a magánszemélyek és a vállalkozások hasznos tevékenységétől. A spam mélyen kihat az elektronikus levelezés használatára, amint az kitűnik a Pew Internet & American Life nemrégiben közzétett vizsgálatából. E szerint az e-mailt használók 52 százaléka jelezte, hogy a spam csökkentette az általánosságban az e-mailbe vetett bizalmát, 25 százalékuk pedig arról számolt be, hogy a spam egyre növekvő tömege miatt összességében kevesebbet leveleznek a számítógépükről. A spammerek gyakran a kevésbé hozzáértő e-mail felhasználók védtelenségét használják ki, köztük a gyerekekét. Ez pedig valódi veszélyt jelent a magánélet szentségére és a személyes biztonságra nézve.
A Microsoft az elektronikus levelezés védettségét, biztonságosságát, "higiéniáját" és hatékonyságát célzó átfogó erőfeszítése részeként hamarosan egy új, kiszolgálóoldali spamellenes szolgáltatást tesz elérhetővé az Exchange 2003 felhasználói számára, amely szintén a SmartScreen technológián alapul. Az Exchange intelligens üzenetszűrő heurisztikus módszerekkel elemzi a bejövő leveleket, és megállapítja róluk, hogy levélszemétnek minősíthetők-e. A szűrő intelligens, az idő múltával alkalmazkodik a helyzethez, így egyre jobban útját tudja állni a nemkívánatos leveleknek, és egyre kevesebbszer dönt tévesen. Ha a kiszolgálón fut az intelligens üzenetszűrő, a kéretlen levelek javarésze még az előtt elcsíphető, hogy eljutna a felhasználók postaládájába. Az intelligens üzenetszűrő csak az Exchange 2003 változatán működik, így az Exchange Server felügyeleti eszközeinek egységes kezelőfelületéről vezérelhető. Az Exchange intelligens üzenetszűrő 2003 első felében lesz elérhető a Microsoft ügyfelei közül azoknak, akik frissítési garanciával kiegészített licencet vásároltak az Exchange 2003-ra.
Ezek az új e-mail védelmi és szűrési lehetőségek az Exchange Server 2003 és az Outlook 2003 legújabb biztonsági elemeire épülnek, amelyek segítségével az átjáró és az ügyfélprogram szintjén egyaránt útját lehet állni a kártékony tartalomnak és a kéretlen leveleknek. A biztonságosnak tekintett és a tiltott feladók listája, a tartományimitálás, illetve az Exchange 2003 szerves részét alkotó különböző más spamgátló és -szűrő eljárások segítségével a rendszergazdák a hálózat jó működőképességének megőrzésére fordíthatják figyelmüket, hozzájárulva ezzel a végfelhasználók termelékenységének fokozásához.
Az Exchange 2003 szerkezeti kialakításánál a külső termékekkel való jobb integráció is fő szempont volt. Az átdolgozott víruskereső API (a VSAPI 2.5) és a levél kéretlenségének valószínűségét (spam confidence level, SCL) jellemző tulajdonságot kezelő spamellenes eszköz révén integráltabb és eredményesebb megoldások készíthetők.
A
Microsoft a jövőben
is jelentős összegeket fog áldozni a spamellenes
kutatási és fejlesztési tevékenységekre,
hogy újszerű technológiai módszerek állhassanak
rendelkezésre a spam problémakörének
megoldására. Ha a szereplők tágabb körét
tekintjük, a Microsoftnak az a meggyőződése, hogy a
kéretlen levelek kérdéskörére csak
összehangolt erőfeszítéssel található
kielégítő válasz. Ebben a korszerű
technológián kívül az iparági
önszabályozásra, a felhasználók
tájékoztatására, a jó
törvénykezésre és a törvénysértő
spammerek elleni célzott bűnüldözési és
igazságszolgáltatási fellépésre is
komoly szerep hárul. A vállalat továbbra is
kötelességének tartja, hogy a felhasználókkal,
partnereivel, az egész iparággal, az állami és
a bűnüldözési szervekkel kialakított
nemzetközi együttműködés révén
hozzájáruljon a spam felszámolásához.
Kapcsolódó cikkek
- MSN: online nézettségi rekord a Live Earth koncerttel
- Versenyhivatali áldás a Microsoft-aQuantive ügyletre
- Kritikus fontosságú Windows-, Office-, Excel-javítások érkeznek
- Megjelent Microsoft Natural Ergonomic Desktop 7000
- Microsoft IT a 2008-as pekingi olimpián
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Flash alapú Zune Wi-Fivel?
- Készül a Google-barát Vista SP1
- Open XML - A felhasználók döntenek dokumentumaik formátumáról
Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
2024. november 4. 13:17