Nem segítenek az ünnepek, lassulnak a konzoleladások

Kiss Ádám Zoltán, 2003. november 28. 09:20
Az eddig folyamatosan bővülő játékkonzolpiac a jelek szerint elérte maximális kiterjedését, hiába közeledik az ünnepi időszak, az eladások jelentősen csökkennek.
2002-ben a játékgépekből származó készpénzbevétel messze meghaladta a várakozásokat, sokan már a halódó PC-piacot kiváltó új vezetőágazatként kezelték a területet. Ám hiába bővültek a szolgáltatások, jelent meg a többjátékos, majd az internetes üzemmód, jelenleg úgy tűnik, hogy telítődött a piac.

Az In-Stat/MDR felmérése szerint idén várhatóan kétmillió berendezéssel kevesebbet adnak el, ami több mint 2 milliárd dollár bevételkiesést jelent. A piacon a Sony, Microsoft, Nintendo sorrend továbbra is változatlan, miután a Sony nemrég eladta 60 milliomodik PlayStation2-jét. A telítődés azonban vélhetően a jelenlegi technikai színvonalra vonatkozik, egy újabb fellendülés elképzelhető 2005 táján, amikor a gyártók a következő generációs eszközeiket bemutatják.
Kulcsszavak: Sony Nintendo Microsoft konzol

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59