Meredeken nő a Sulinet Expresszt igénybevevők száma
2003. január 13-án hirdette meg
az Oktatási Minisztérium, a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium
valamint az Informatikai és Hírközlési Minisztérium a Sulinet Expressz - Egész
életen át tartó tanulás - Tudásalapú társadalom - I. pályázatát
számítástechnikai eszközöket gyártó, illetve azokat közvetlenül importáló cégek
számára.
A Sulinet Expressz Program a
pedagógusoknak, tanároknak, diákoknak és a diákok szüleinek és a
felnőttoktatásban résztvevőknek biztosít lehetőséget arra, hogy évi 60 ezer
forint adókedvezmény igénybevételével számítógéphez, számítástechnikai
eszközökhöz jussanak. A program célja az, hogy minden pedagógus, illetve az
oktatásban érintettek lehető legszélesebb köre saját számítógéphez jusson, már
meglévő PC-jét korszerűsíthesse, számítástechnikai eszköztárát bővíthesse. A
július elején indult program hétről-hétre népszerűbb: minden hónapban
látványosan növekedett a számítógép, számítástechnikai eszközöket a Sulinet
Expressz keretében vásárlók és tartós bérlettel megszerzők száma. A megvásárolt
termékek összértéke mára meghaladta a 17 milliárd forintot. Az 1800
értékesítési pont lehetőséget biztosít arra, hogy az ország különböző részén
élő jogosultak lakóhelyükhöz közel tudják megvásárolni a Sulinet Expressz
matricával ellátott számítástechnikai eszközöket.
A Sulinet Expressz Projekt
Tanácsa 2003. november 24-én alakult meg. A szakmai tanácsadó testületbe az
Oktatási Minisztérium, a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium, az
Informatikai és Hírközlési Minisztérium, illetve a Pénzügyminisztérium delegált
tagokat. A hetente ülésező Projekt Tanács a Sulinet Expressz Program szakmai
koordinálására, a program gyakorlati megvalósításának felügyeletére és
ellenőrzésére, a felmerülő problémák kezelésére, valamint a Sulinet Expressz
II. pályázati kiírás jóváhagyására jött létre. A testület december 9-én tartott
ülésén arról döntött, hogy a program keretében értékesíthető termékek közül
törli a laptop hordtáskát, a játékvezérlőt és játékkonzolokat, a projektort és
digitális videókamerát.
2003. november 27-én megjelent
Sulinet Expressz II. pályázat célja, hogy a jelenleginél több szállító termékei
kerüljenek a programba. A három tárca lehetőséget kíván biztosítani arra, hogy
valamennyi, a feltételeknek megfelelő szállító egy akkreditációs eljárást
követően a program keretében értékesíthesse termékeit. A pályázat folyamatos, a
programhoz való csatlakozás szándékát jelentkezési nyilatkozattal
nyilváníthatják ki a cégek. Az új
pályázat nyertesei legkorábban 2004. január 15-ét követően értékesíthetik a
Projekt Tanács által elfogadásra került termékeiket.
Az OM felhívja a sulinetes
termékeket vásárolni szándékozók figyelmét, hogy a 2003. évi adóbevallásukban
csak akkor igényelhetik vissza a 60 ezer forint adókedvezményt, ha a
vásárláskor kiállított számlán 2003. évi dátum szerepel. A 2004-ben kiállított
számla alapján 2005-ben igényelhető vissza az adókedvezmény. A tárca arra kéri a programban résztvevő
szállítókat és közreműködőiket, hogy erre a tényre hívják fel a vásárlók
figyelmét.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Rockzene és képregény a szerzői jogokért
- MDF: Mi lesz a Sulinet után?
- Miskolcon átadták az 5000. Sulinet-végpontot
- Sulinet Expressz: 150 ezer új számítógép került a háztartásokba
- Sulinet után itt a SuliPárduc!
- Sulinet Expressz: Október végéig tart a kedvezményes nyomtatóvásárlás
- Változás: Kizárólag komplett számítógépek vásárolhatók Sulinettel
- MTI-fotókkal bővül a Sulinet Digitális Tudásbázis
- Elindult a Sulinet Expressz III.
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.