2004-ben még nagyobb sikerre számít a PlayStation2
Spanyolországban 40%-kal, Olaszországban 16%-kal, a Benelux államokban 32%-kal, Németországban pedig 20%-kal nőttek az eladások. 141%-os növekedésével Görögország mutatta a legnagyobb fejlődést, s ezzel bebizonyította, hogy fontos fejlődő piaca a videójátékoknak. A PlayStation és a PlayStation2 összesített piaci részesedését a PAL területeken 2003-ban 74%-ra becsülték, ami bizonyítja, hogy továbbra is ez a vásárlók legkedveltebb játékkonzol márkája.
2003-ban került piacra a PlayStation2 Satin Silver Edition, amely 15%-kal növelte a novemberi és decemberi eladásokat.
Mind a saját gondozású, mind pedig a harmadik féltől származó szoftverválaszték 2003-ban igen erős volt, és az év utolsó negyedében az eladások - az előző évhez képest - 24%-kal nőttek. A Sony Computer Entertainment fejlesztései között olyan játékok szerepelnek, mint a Ratchet & Clank 2, a WRC3 -The Official Game of the FIA World Rally Championship és a Jak ll: Renegade. Az év messze legnagyobb slágere az EyeToy volt. Az EyeToy: Play című játékból - amelyet játékvezérlő helyett kamerával kell játszani, és amelyben a játékos látható élőben a képernyőn - a 2003. június piacra dobása óta a szállítások - csak a PAL területeken - meghaladták a 2,4 millió darabot. Az EyeToy: Groove néhány hónappal később, novemberben került az üzletekbe, és szintén sikert aratott.
Az egész iparág sikere mellett számos játék ért el kimagasló eladási eredményt, például a Prince of Persia: The Sands of Time az Ubi Softtól, a Pro Evolution Soccer3 a Konamitól, a Disney’Pixar’s Finding Nemo a THQ-tól, valamint a The Sims Bustin' Out, a FIFA Football 2004, a Medal of Honor Rising Sun és a Need for Speed Underground az Electronic Artstól.
Európa 18 országában a hálózati elérhetőség felgyorsította a PlayStation2 formátumon az online játék terjedését, és a regisztrált felhasználók száma most már meghaladja a százezret. Az SCEE szoros együttműködést alakított ki számos külső fejlesztővel a minél több, hálózati funkcióval rendelkező játék megalkotása érdekében, mint például többek között a FIFA Football 2004 és az SSX3 az Electronic Artstól, a Tony Hawk’s Underground az Activisiontől, valamint a XIII az Ubi Softtól. Ez azt jelenti, hogy ezekkel és a Sony család belső fejlesztésű játékaival együtt - pl. SOCOM: U.S. Navy SEALs, Hardware: Online Arena and Everquest® Online Adventures - most 16 online játék létezik, és 2004-ben további 30 várható.
Az elkövetkezendő 12 hónapban a piacon az online és offline játékok még erősebb kínálata lesz megtalálható, pl. Gran Turismo4, Killzone, The Getaway2 és még több EyeToy családi-szórakoztató játék.
Kapcsolódó cikkek
- Mától olcsóbb a PlayStation 3
- A Sony továbbra sem adja olcsóbban a PS3-at
- Mobilfunkcióval bővítené a Sony a PSP-t
- Részletek az új Sony PSP-ről
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Dél-Koreában debütál a 80 GB-os PlayStation 3
- Mozgás- és beszédfelismerés, videó chat PS3-hoz
- Visszavonul a PlayStation atyja
- Májustól Európában is olcsóbb a Sony PSP
- Olcsóbb lesz Amerikában a Sony PSP
Hardver ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.