Miként kell hozzálátni a vezetékes számhordozás bejelentéséhez?
NHH a vezetékes piaci számhordozhatóság alakulásáról
Az elektronikus
hírközlési törvény január 1-jétől teszi lehetővé az úgynevezett földrajzi
számhordozhatóságot a vezetékes telefon piacon. Eddig két üzleti előfizető élt
a lehetőséggel. A szakértők a jövőben a tarifák csökkenését, hosszútávon pedig
a távközlési liberalizáció élénkülését várják a számhordozástól.
Január első napjaiban
megtörtént az első számhordozási igény bejelentése, melynek értelmében száz
üzleti fővonal előfizetése került át egy új szolgáltatóhoz. Az úgynevezett
földrajzi számhordozhatóság azt jelenti, hogy a helyhez kötött telefonvonal
előfizetését az előfizető átviheti más szolgáltatóhoz, ha számára kedvezőbb
díjcsomagot rendelhet meg. Ma még nem ismert, hogy hányan fogják igénybe venni
az új lehetőséget, az azonban bizonyosnak tűnik, hogy a telefonszolgáltatók
első körben az üzleti előfizetők számára kínálnak majd a korábbinál kedvezőbb
díjakat - hangsúlyozta Gosztony Géza, az NHH Azonosító szabályozási osztályának
vezetője. A hatóság formálisan nem értesül arról, hogy a szolgáltatók milyen
ajánlatokkal próbálják az előfizetőket magukhoz átcsábítani. Sőt, hivatalosan
azt sem jelentheti be, hogy az előfizető mely szolgáltatót "hagyta el", mely
más társaság kedvéért. Mindössze a hordozott számok mennyiségét közölheti. E
szerint január az első két hetében két bejelentés érkezett: száz, majd ismét
száz üzleti előfizetői vonal átirányításáról rendelkeztek a szolgáltatóknál.
Összesen tehát kétszáz hordozott telefonszám lesz hamarosan a vezetékes
távközlési hálózatokon belül.
Miként kell hozzálátni
a vezetékes számhordozás bejelentéséhez, ha az előfizető eldöntötte, hogy a
hazai vezetékes szolgáltatók közül melyik kínál a számára legelőnyösebb
díjcsomagot? Egyetlen változás bejelentő űrlapot kell kitölteni az új
szolgáltató ügyfélszolgálatán. A többi a telefontársaságok feladata. A törvényi
előírások három napot adnak az új szolgáltatónak arra, hogy a változást a régi
szolgáltató számára jelezze. A régi szolgáltatónak ugyancsak három napon belül
kell eldöntenie, hogy a számhordozás megindítható-e. (ha az előfizetőnek
számlatartozása van, akkor azt először ki kell egyenlítenie) Ezt követően a két
szolgáltató együttműködve elvégzi a szükséges műszaki tennivalókat a
hálózatokban. A teljes átállás - a bejelentéstől számítva - legfeljebb tizenöt
napot vehet igénybe. A számhordozás lebonyolításához szükséges új irányítási
információ megadásával kapcsolatos minden adatot rögzít a Központi Referencia
Adatbázis, melyet az NHH tart fenn és működtet. Ennek az adatbázisnak az
állományát a szolgáltatók áttöltik saját rendszerükbe, ezzel irányítják a
hordozott számokra érkező hívások célba jutását. Jelenleg ez a műszaki megoldás
terjedt el a telefóniában és mindaddig ez a rendszer fog működni, ameddig
újabbat nem vezetnek be.
A számhordozás hazai
felfutását a szakemberek a későbbiekre várják, akkorra amikor már a mobilszámok
is továbbvihetőek lesznek a szolgáltatók között. Fontos tudnivaló, hogy ezért a
szolgáltatásért az előfizetőknek nem kell fizetniük.
Kapcsolódó cikkek
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Előfizetői szerződések: lesújtó tapasztalatok
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- NHH: Továbbra is kötelező lehetővé tenni a közvetítőválasztást
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.