Canon - egy ambíciózus cég eredményei és tervei
Ami a 2003-as eredményeket illeti, azok vitán felül impozánsak, különösen az IT szektor nem túl derűs általános hátterén vizsgálva. A Canon Inc. 3198,1 milliárd jen (23 866 millió euró) konszolidált nettó árbevételt ért el a 2003-as pénzügyi évben. Mindez 8,8 százalékos emelkedést jelent a 2002-es pénzügyi év nettó forgalmához képest. A nettó eredmény (hagyjuk a jeneket) 2058 millió euró, ami 44,6(!) százalékkal magasabb az egy évvel korábbi értéknél.
Az utóbbi évek folyamatos és
egyenletes növekedést hoztak a Canon Hungáriának is: értékesítési árbevételük
2001-ben 4,2 milliárd forint, 2002-ban 5,2 milliárd forint, (+23,8%), tavaly
pedig 6,5 milliárd volt. Ezzel a 2003-as esztendőre tervezett 25%-os növekedést
teljesítette a Canon Hungária, az összesített magyarországi eladások terén
kitűzött 15%-os emelkedést pedig 2 százalékponttal haladta meg a cég.
Filozófiai szinten
Ami igazán érdekes az a
cégfilozófia. A cég deklarált célja, hogy 2005-re minden jelenlegi üzletágában világelső
akar lenni. Az ilyenkor szokásos profiltisztítás itt is megtörtént, megszűnt a
veszteséges laptopgyártás, megtörténtek a szokásos költségcsökkentő
intézkedések. A kitűzött világelsőséghez persze kevés a takarékoskodás, azzal legfeljebb
szintet lehet tartani, különösen, ha a versenytárs is spórol.
A cég vezetői a hozzáadott
szellemi termékben keresik a varázsszert. A K+F kiadások folyamatosan magas
szinten vannak, az Egyesült Államokban bejelentett szabadalmak száma alapján a Canon
minden évben az elsők között van. Jelenleg az USA-ban az IBM-nek van a legtöbb
szabadalma, utána jön a Canon, amelyet a Micron Technologies követ, majd eztán
a NEC és a többiek. Lenyűgőző volt látni a kivetítőn azt a szoros korrelációt,
amit a szabadalmak száma és az eladási számok mutattak az elmúlt évek görbéin. Szinte
azonos menetű volt a két vonal: leginkább együtt felfelé, de itt-ott ha lefelé,
akkor is szinte párhuzamosan együtt.
Ismert közhely, hogy minden
marketingre fordított forint fele hasznosul, a másik fele elvész - csak sajnos
azt nem tudjuk, hogy melyik fele. Alighanem ennek a bölcsességnek a jegyében a
marketingben is újított a Canon a Concerto fantázianevű európai filozófiával.
A nemzetközi vásárokon tudatosan szerény
standdal megjelenő cég inkább saját regionális vásárokat szervez, hármat évente,
így az első, kétnapos rendezvényre február 17-18-án került sor a németországi
Frankfurtban. Az eseménysorozatra a Canon jelenlegi és potenciális ügyfeleit,
disztribútorait és viszonteladóit, iparági partnereit, valamint elemzőket és a
sajtó képviselőit várja. A frankfurti rendezvényt - amely messze felülmúlta a
cég várakozásait, mivel az 1500 résztvevő mintegy felére számítottak előzetesen.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Hordozható Canon fotóprinter
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban