A képpiac Olympus-optikával nézve
Az európai piac nem egészen 30 százalékát teszi ki a világ egészének, világszerte 3,5 millió digitális fényképezőgép eladására számítanak 1999-ben. Európa a harmadik legnagyobb piac Japán és az Egyesült Államok után.
A mennyiséggel párhuzamosan folyamatosan javult a minőség is. 1996-ban a legkorszerűbb digitális fényképezőgép 0,8 millió pixeles felbontást nyújtott, míg ebben az évben egyedül az Olympus három új Camedia modellel jelent meg a piacon, közelítőleg háromszoros felbontást kínálva: a C-2500L 2,5 millió pixeles CCD-vel, valamint a C-2000Zoom és a C-21 egyaránt 2,1 millió pixeles CCD-vel. Manapság az olyan digitális fényképezőgépek, amelyeknek a felbontása egy millió alatt van, valójában jelentéktelenné váltak.
Az európai piacvezető Olympus a digitális fényképezőgépeknek ebből a fejlődéséből nagyon különleges módon képes hasznot húzni. Werner Teuffel, az Olympus Optical Co. (Europe) cégvezetője szerint: "Gyorsabban közelítjük meg a hagyományos analóg fényképezőgépeket, mint azt a vetélytársaink szeretnék. Ezért azok, akik ezen a piacon a jövő sikereit tervezik, nem lesznek képesek egyszerűen olyan digitális képeket kínálni, amelyekhez számítógépet kell használni. A szakemberek keresik a fotóminőségű, nagyobb méretű képek kidolgozásának lehetőségét. Tiszteletre méltó optikai és elektronikai szakértelmének köszönhetően az Olympus jól felkészült a digitális fényképezőgépek piacának eljövendő kihívásaira."
Az Olympus története önmagában is sikertörténet, hiszen sikerült úgy meghódítania az európai piacot, hogy az elsőséget az elmúlt négy évben egyszer sem engedte ki a kezéből. A japán óriás 1996-ban, a Photokina bemutatón jelent meg először teljes digitális fotórendszerével ezen a dinamikus piacon. Az első terméksor olyan nagy sikert ért el, hogy a társaság már 1997-ben megszerezte piaci vezető szerepét. Az Olympus szakadatlan fejlesztési tevékenysége révén sikeresen megvédte előző évi nagy sikerét. Akár az eladott termékek mennyisége, akár értéke arányában nézzük, az Olympus még mindig az első.
A sikerhez persze állandóan újabb korszerű termékek kellenek. Ez is megvan, hiszen talán nem túlzás, hogy az egész digitális fényképezés számára mérföldkőnek tekinthető az Olympus új C-2500L tükörreflexes digitális fényképezőgépe. Számos korszerű funkció, rendkívül érzékeny 2/3" progresszív CCD, továbbá nagy felbontású 3x zoomobjektív teszi lehetővé a 2,5 millió pixeles minden együtt típusú fényképezőgép számára az olyan képek fotózását, amelyek eddig csak döbbenetesen drága profi gépek használatával készülhettek. A számos manuálisan beállítható opcióval együtt, a külső vakuvezérléssel és a szuper makromóddal akár 2 cm-ről (!) is készíthetünk felvételt, s így az Olympus zászlóvivője, az új digitális fényképezőgép új teljesítményfokozatot hoz létre a digitális fényképezőgépek piacán.
A webes világ és a valóságos papírra is rögzíthető kép különböző igényeihez alkalmazkodik az öt különböző képfelbontási mód. A tömörítés nélküli SHQ (kiváló képminőség - Super High Quality) mód mellett az SHQ, HQ és két SQ mód (SXGA vagy VGA) választható. A tömörítés nélküli SHQ minőségű képeket TIFF fájlformátumban, míg a további képeket JPEG formátumban 1/2, 1/3, illetve 1/8 arányban tömörítve rögzíti a gép.
A Camedia C-2500L jellemzői közé tartozik a videokimenet, amelynek révén egyszerű csatlakoztatással tévékészüléken is megtekinthetővé válnak a képek. A fényképezőgép támogatja az új digitális nyomtatási formátumot (DPOF - Digital Print Order Format), a SmartMedia kártyán tárolt képfájlokat közvetlenül is le lehet olvashatni bizonyos nyomtatókkal és másolókkal.
Az Olympus P-330E termoszublimációs fotónyomtató minden erőfeszítés nélkül képes csúcsminőségű képek nyomtatására, számítógép vagy akár csatlakozókábel nélkül. A SmartMedia memóriakártyát egyszerűen be kell helyezni a kártyanyílásba, és meg kell adni a megfelelő utasításokat a nyomtatónak.
Az újdonság most szeptemberben kerül az európai boltokba, s mint azt az Arecótól, a magyarországi disztribútortól megtudtuk, rövidesen kapható lesz Magyarországon is.
Kapcsolódó cikkek
- Mamiya 645AFDIII középformátumú DSLR váz digitális és analóg hátfalakhoz
- Canon 5D és 30D friss szoftverfrissítés
- 8 megapixeles Samsung kameramodul mobiltelefonokba
- Pentax Optio V20 5x zoommal és innovatív portréfunkcióval
- Az Axis elindította online házkonfigurátorát
- Motorola koncepciótelefon sztereó fényképezővel
- Canon Digital IXUS 970 IS: 5x optikai zoom és képstabilizátor
- Új kompakt Canon IXUS fényképezőgépek
- Olympus E-420: a világ legkisebb DSLR fényképezője
- Kerülj közelebb: Olympus SP-570 UZ 20x optikai zoommal
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.