Az osztrák távközlési törvény két éve
Az Austria Telekom egész augusztusban költséges tévékampánnyal hirdette szeptember 1-jétől életbe lépő új tarifáit, de ezekkel sem érte utol a magánkonkurenciát, sőt, az utóbbi az új AT-díjszabás életbelépésének időpontjára már újabb árcsökkentő kört futott be, így az AT csak bizonyos kategóriákban tudta csökkenteni lemaradását.
Az Industrieblatt című szakújság szerint például az UTA magánszolgáltatónál egy kisvállalkozás a korábbi telefonszámlájának 45,2 százalékát takaríthatja meg, de a középvállalatok is átlagosan 30 százalékot spórolhatnak, ha a magánszolgáltatókkal szerződnek.
Caspar Einem tudományügyi és közlekedési miniszter szerint e két év alatt megérett a helyzet arra, hogy a tapasztalatok alapján módosítsák a távközlési törvényt. A munka fő célja, hogy a törvényt alkalmazzák az életbelépése óta bekövetkezett piaci fejleményekhez, bezárják a kiskapukat és pontosítsák a szövegét.
A magán-telefonszolgáltatók szövetsége (VAT) szerint a távközlési piac az osztrák gazdaság egyik motorjává vált, ezért a törvénymódosítás sürgős, 2000 tavaszára meg kellene lennie. A VAT mindenekelőtt azt követeli, hogy a törvény határozza meg azokat az instanciákat, ahol panaszt lehet tenni a Telekom Controll - az állami piacfelügyeleti szerv - döntései ellen. A Telekom Controllnál kell ugyanis engedélyeztetni a mindenkori új tarifákat, és eddig az egyetlen fellebbezési lehetőség az alkotmánybíróság.
Kapcsolódó cikkek
- 11 millió mobil-előfizető
- USA: a háztartások mobiltelefon-használata meghaladja a vezetékest
- A mobil-előfizetések száma elérte a 10,5 milliót
- Egymilliárd internetező, négymilliárd telefon
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Júniusban csökkent a telefonvonalak és nőtt az ADSL-hozzáférések száma
- Kevesebb telefonvonal, több ADSL-hozzáférés
- 19 ezerrel csökkent a vezetékes telefonvonalak száma
- Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.