Sulinet táborok 2004
A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) célja, egy komplett, a műveltségi területeket minden közoktatási évfolyamon felölelő elektronikus tananyag-adatbázis és az azt kezelő dinamikusan testre szabható keretrendszer létrehozása. Ennek alapvető feltétele, hogy a létrehozott adatbázis képezze le az iskola tantervét a különböző műveltségi területeken, és konkrét óravázlatokat, módszertani segédleteket, tananyagokat és elemi tanulási egységeket nyújtson a pedagógusok és a tanulók számára, amelyeket felhasználhatnak a mindennapi tanítás-tanulási folyamatban.
A 2004. szeptemberére (első változatában) elkészülő SDT az első három pályázat anyagaiból mintegy 102 évfolyamra vonatkozó digitális tananyagot fog magában foglalni, ezenkívül, közel 70 kiegészítő oktatási segédanyagot, adatbázist és gyűjteményt, amelyeket idáig csak CD-n vagy könyvekben lehetett megtalálni. Ezek a tartalmak oktatási célra mindenki számára szabadon és díjmenetesen lesznek elérhetőek.
A rendszer egy elektronikus tananyag-adatbázis és tartalomkezelő eszköz, amely minőségileg új lehetőségeket biztosít interaktív multimédia tartalmak eléréséhez és felhasználásához az iskolai oktatásban. Lehetővé teszi eddig nem létező elektronikus oktatási anyagok elérését és felhasználását a mindennapi oktatásban, illetve egy támogató eszközt biztosít a pedagógusok számára az információgyűjtő, értékelő és problémamegoldó gondolkodás magasabb szintjeire való felkészítéshez.
2004 szeptemberében természetesen nem fejeződik be a fejlesztés, a Sulinet Programiroda úgy indítja útjára az SDT-t, hogy számít a rendszer kidolgozóinak és használóinak észrevételeire és munkájára, melynek révén további elemekkel egészülhetnek ki a digitális tananyagok.
Sulinet Nyári Diák Tábor 2004
1997 óta, immár nyolcadik alkalommal került megrendezésre július 11-20. között a Sulinet Nyári Diák Tábor Velencén. A táborba kizárólag az interneten lehetett jelentkezni. A 12-18 év közötti jelentkezők a következő kategóriák közül választhattak: 3D tervező (45 fő): 3 dimenziós objektumok tervezése; animátor (45 fő): Flash animációk tervezése, készítése; kreatív munkatárs (20 fő): a játék tartalmi részének megtervezése.
A Sulinet Programiroda meghívta az országos számítástechnikai versenyek helyezettjeit is, így a táborban 120 diák vett részt.
A napi 4x45 perces informatikai témájú csoportos foglalkozás során 120 számítógép állt a diákok rendelkezésére. A szakmai munkát sport- és szabadidős programok egészítették ki.
Az idei táborlakók részesei lehettek egy 3D-s játék fejlesztésének, amely a tervek szerint 2004. szeptemberétől felkerül a Sulinet honlapra is.
Sulinet Pedagógus és Rendszergazda Nyári Tábor 2004
A 2004. július 20-24. között megrendezésre kerülő Sulinet Pedagógus és Rendszergazda tábor az idén ötödik alkalommal fogadja a digitális tananyag-fejlesztés iránt érdeklődő 50-50 tanárt és rendszergazdát.
A Pedagógus Tábor célja, hogy a nem számítástechnika szakos tanárok is megismerhessék az informatika nyújtotta lehetőségeket, az infokommunikációs technológiák (IKT) alkalmazását az oktatás területén. Kiemelt cél továbbá, hogy a résztvevő tanárok megismerkedjenek a Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) rendszerével, elemeivel, felhasználásával.
Szekciókban két szinten zajlik a munka:
2. SDT Haladó: Azok a tanárok, akik már próbálkoztak tananyagkészítéssel és van némi gyakorlatunk az IKT-vel támogatott oktatás területén, az SDT böngésző megismerésén túl az SDT tananyagszerkesztőjével is megtanulnak dolgozni. A szekcióban zajló tevékenység célja, hogy a tábor végére a 4 tagú munkacsoportok egy-egy témát szerkesszenek meg és töltsenek fel az SDT-be.
A táborban dolgozó pedagógusoknak a későbbiekben lehetőségük lesz arra is, hogy részt vegyenek a Sulinet Digitális Tudásbázis fejlesztésében.
Az iskolai rendszergazdák előadások és gyakorlati problémák megbeszélése keretében az iskolai alkalmazásban a három legelterjedtebb operációs rendszerrel (Windows, Linux, Novell) foglalkoznak. Az adott termék jellemzőivel, alkalmazásával egyrészt az infrastrukturális háttér kialakításához szükséges gyakorlati tevékenységek során ismerkednek meg a résztvevők, valamint a prezentációkhoz mellékelt „lépésről lépésre” típusú gyakorló feladatokat is megoldják az instruktor vezetésével. Az alaptémák mellett az SDT fejlesztés és üzemeltetés kérdései is megtárgyalásra kerülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Rockzene és képregény a szerzői jogokért
- MDF: Mi lesz a Sulinet után?
- Miskolcon átadták az 5000. Sulinet-végpontot
- Sulinet Expressz: 150 ezer új számítógép került a háztartásokba
- Sulinet után itt a SuliPárduc!
- Sulinet Expressz: Október végéig tart a kedvezményes nyomtatóvásárlás
- Változás: Kizárólag komplett számítógépek vásárolhatók Sulinettel
- MTI-fotókkal bővül a Sulinet Digitális Tudásbázis
- Elindult a Sulinet Expressz III.
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A TikTok és a YouTube a tinédzserek első számú mobilos platformja
Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.
A jövő programozói versenyeztek
A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Örökíts meg minden téli pillanatot a LAMAX új akciókameráival
Három új akciókamerával frissítette kínálatát a LAMAX. Kompakt és strapabíró kialakításuk és mellékelt kiegészítők révén az új akciókamerák minden terepen megállják helyüket. A kamerák a csomagolásban megtalálható vízálló tokkal a havas és vizes kalandok közben is jól teljesítenek, a tokokkal akár 40 méteres mélységig merülhetünk velük. Ugyanakkor a LAMAX W9.2 és a LAMAX 10.2 modellek esetén a kameraváz is vízálló, így tok nélkül 12 méteres mélységig is bírják a víz alatt.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).