14 százalékkal emelkedett az Antenna-csoport árbevétele
Anyavállalati szinten az AH Rt. 2004. első féléves üzleti eredménye 1,53 milliárd forintot tett ki, mely 28%-os emelkedés 2003. első hat hónapjához képest, az AH anyavállalati mérleg szerinti eredménye (672 millió forint) szintén emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva.
A konszolidált beszámoló idei és tavalyi adatainak összehasonlításakor a következő tényezők hatásait kell figyelembe venni: Egyrészt a Vodafone Magyarország részesedését a 2003. első féléves konszolidációs gyorsjelentésben társult vállalkozásként mutattuk ki és vontuk be, a mostani gyorsjelentésben pedig egyéb részesedésű vállalkozásként szerepel. Másrészt 2003. június 30-a és 2004. június 30-a között a konszolidációba bevont vállalkozások köre megváltozott, az AnteCom Rt.-ben., AnteCare Rt.-ben, AnSzer Kft.-ben és a TeleDataCast Kft.-ben, valamint az AM-IT Rt.-ben lévő üzletrészek eladásra kerültek, a fenti társaságok emiatt kikerültek a vállalatcsoportból és a konszolidációs körből.
2004 első félévében a vállalatcsoport bevételeinek 57%-a műsorterjesztésből, 22%-a távközlésből, 8%-a AntennaMikro szolgáltatásból, 3%-a szerviz szolgáltatásból, 10%-a pedig egyéb tevékenységekből származott.
A pénzügyi műveletek eredményének jelentős javulása legfőképpen a részesedések értékesítésének árfolyamnyeresége soron mutatkozó, a HUNSAT Rt. tartós részesedései között nyilvántartott 1,22 százalékos tulajdoni hányadot kitevő EUTELSAT S.A.-ban meglévő részesedés értékesítésének egyszeri árfolyamnyereségének tudható be.
Kiadási oldalon jelentős tétel a fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások, mely 362 millió forinttal magasabb a 2003. első féléves értéknél, ez a 2003 novemberében megemelt jegybanki alapkamat hitelállományunk áraiba történő begyűrűzésének következménye. Az AH-csoport a hitel- és kölcsönállományának jelentős csökkentését tűzte ki, a hosszú lejáratra kapott kölcsönök és hitelek együttes csökkenésének összege 3,5 milliárd Ft, míg a rövid lejáratú kölcsönök és hitelek csökkenése közel 2 milliárd Ft volt 2004 első félévében. Ezt a HUNSAT Rt. említett részesedésének értékesítése, valamint a visszafogott beruházási politika tette lehetővé.
A következőkben kivonatot találnak a BÉT IKSZ-rendszerén keresztül megjelent 2004. I. féléves gyorsjelentésből, a jelentés teljes tartalma megtekinthető, illetve letölthető magyar, illetve angol nyelven a www.bet.hu, www.bse.hu, illetve a www.ahrt.hu honlapokról.
Kapcsolódó cikkek
- A Swisscom eladja az Antenna Hungariát
- A Swisscom Broadcast 5.250 forintot ajánl az AH-részvényekért
- Kifizették az Antenna Hungáriáért a majd 47 milliárdot
- Milliárdokat fektet az Antenna Hungáriába a Swisscom
- A Firthlion növelte részesedését az Antenna Hungáriában
- AH privatizáció: az EDR tender nem jelent többlet kockázatot a kisbefektetőknek
- Nevet váltott és profilt bővített az Eduweb
- Az Antenna-csoport a távoktatás piacára lép
- MDF: Függesszék fel az Antenna Hungária Rt. privatizációját!
- Átadta létesítményeinek üzemeltetését az Antenna Hungária
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.