Piacfelmérés: Az első számlázó szoftver messzire vezethet
forrás Prim Online, 2004. október 4. 13:30
A rEVOLUTION Software saját ügyfélkörében készült felmérése szerint az
„egyszerűbb” számlázó szoftvert választó cégek 80%-a a hagyományos kézi
módszerről tér át gépi számlakiállításra. Ez a látszólag jelentéktelen
esemény, az első számlázó szoftver beszerzése a rEVOLUTION szerint
valójában nagy jelentőséggel bír egy kisvállalkozás életében, mert
számos esetben ez indítja el a céget a komoly - akár ERP szintű -
szoftverek felé vezető úton. A felmérésből kiderül még, hogy a vásárlók
számára - mint első szoftvernél - legfontosabb az egyszerűség és
átláthatóság, és a vásárlási döntéseket nagyban meghatározzák más
felhasználók ajánlásai.
Az ügyviteli szoftverek piacán fejlesztő rEVOLUTION Software - nem reprezentatív felmérés keretében - 2004 tavaszán a számlázó szoftvert vásárló ügyfelei körében összesen 325 cégnél végzett véletlenszerű kiválasztással megkérdezést.
A szoftvervásárlás oka a cégek 59%-ánál a hagyományos kézi számlázásról a gépi számlázásra való áttérés. Az „egyszerűbb” szoftvereket választók körében még magasabb, 80% ez az arány, ami azért bír nagy jelentőséggel, mert a rEVOLUTION tapasztalatai szerint az első szoftver megvásárlására a legnehezebb „rávenni” a kisvállalatokat. A későbbiekben a szoftverek hatékonyságának megtapasztalása automatikusan generálja az újabb alkalmazások bevezetését. Ezt támasztja alá az is, hogy a nagyobb tudású számlázó programot választó cégek 51%-a a kézi számlázás felváltása helyett már más okot nevezett meg.
„A szoftvervásárlásnál a lépcsőzetesség elve túlmutat a számlázó szoftvereken” - mondja Kustos Ferenc, a rEVOLUTION marketingvezetője. „Az Iroda++ integrált ügyviteli rendszerrel dolgozó ügyfeleink jelentős része - mintegy 20%-a - korábban az Iroda Sorozat egyszerűbb programjait használta. Az általunk is forgalmazott Navision vállalatirányítási rendszerre kacsintgató cégek közül pedig többen az Iroda++-t használták az elmúlt években.” A rEVOLUTION szerint többek között ezért is fontos, hogy egy szoftverfejlesztő cég hasonló elven és hasonló filozófiával rendelkező programokat tudjunk kínálni ügyfelei minden fejlődési szakaszában.
A gépi számlázás mellett a cégek 14%-ánál új cég alapításához, 13%-ánál új számítógép beszerzéséhez, 5%-ánál pedig a régi program lecseréléshez kapcsolódik a szoftvervásárlás. A számítógép-beszerzéshez társuló magas arány háttereként érdemes megjegyezni, hogy a rEVOLUTION egy korábbi felmérése szerint a hazai üzleti szolgáltató szektor kisvállalatainak 13%-a drágább, egyedi fejlesztésű számlázó szoftvert használ, amely egyben nagy eséllyel rejti magában annak a lehetőségét, hogy egy új számítógép vásárlásakor a szoftver újratelepítéséhez szükséges regisztrációhoz a vevő már nem akad a fejlesztő nyomára.
A rEVOLUTION tapasztalatai szerint a piacon a legnagyobb igény még mindig a legegyszerűbb számlázószoftver iránt van, ez teszi ki az eladások 51%-át, tehát a KKV szektornak még van hová fejlődnie e téren. Ezzel szemben jelentős az upgrade-ek (frissítések) száma, amely szerint minden második ügyfél rendszeresen frissíti a programját (80% verziófrissítés, 20% áttérés nagyobb tudású programra).
A megkérdezettek a szoftvervásárlásnál a legfontosabb befolyásoló tényezőként a programok egyszerűségét, áttekinthetőségét és könnyű kezelhetőségét nevezték meg (29%), ami nem meglepő, hiszen nagy részüknek ez az első ügyviteli programja. A cégek 12%-a számára a különböző speciális funkciók (devizaszámla, vonalkód-leolvasás, speciális kimutatások) fontosak. Szintén figyelmet érdemel, hogy csupán 9% számára volt döntő szempont az alacsony ár.
A felmérés rámutatott arra is, hogy a cégek igen magas arányban (59%) ajánlás útján szereztek tudomást a szoftverről, 14%-uk a világhálón keresett információkat, 10% szaküzletben, 7% pedig hirdetés útján akadt a számlázást segítő alkalmazásra.
A szoftvervásárlás oka a cégek 59%-ánál a hagyományos kézi számlázásról a gépi számlázásra való áttérés. Az „egyszerűbb” szoftvereket választók körében még magasabb, 80% ez az arány, ami azért bír nagy jelentőséggel, mert a rEVOLUTION tapasztalatai szerint az első szoftver megvásárlására a legnehezebb „rávenni” a kisvállalatokat. A későbbiekben a szoftverek hatékonyságának megtapasztalása automatikusan generálja az újabb alkalmazások bevezetését. Ezt támasztja alá az is, hogy a nagyobb tudású számlázó programot választó cégek 51%-a a kézi számlázás felváltása helyett már más okot nevezett meg.
„A szoftvervásárlásnál a lépcsőzetesség elve túlmutat a számlázó szoftvereken” - mondja Kustos Ferenc, a rEVOLUTION marketingvezetője. „Az Iroda++ integrált ügyviteli rendszerrel dolgozó ügyfeleink jelentős része - mintegy 20%-a - korábban az Iroda Sorozat egyszerűbb programjait használta. Az általunk is forgalmazott Navision vállalatirányítási rendszerre kacsintgató cégek közül pedig többen az Iroda++-t használták az elmúlt években.” A rEVOLUTION szerint többek között ezért is fontos, hogy egy szoftverfejlesztő cég hasonló elven és hasonló filozófiával rendelkező programokat tudjunk kínálni ügyfelei minden fejlődési szakaszában.
A gépi számlázás mellett a cégek 14%-ánál új cég alapításához, 13%-ánál új számítógép beszerzéséhez, 5%-ánál pedig a régi program lecseréléshez kapcsolódik a szoftvervásárlás. A számítógép-beszerzéshez társuló magas arány háttereként érdemes megjegyezni, hogy a rEVOLUTION egy korábbi felmérése szerint a hazai üzleti szolgáltató szektor kisvállalatainak 13%-a drágább, egyedi fejlesztésű számlázó szoftvert használ, amely egyben nagy eséllyel rejti magában annak a lehetőségét, hogy egy új számítógép vásárlásakor a szoftver újratelepítéséhez szükséges regisztrációhoz a vevő már nem akad a fejlesztő nyomára.
A rEVOLUTION tapasztalatai szerint a piacon a legnagyobb igény még mindig a legegyszerűbb számlázószoftver iránt van, ez teszi ki az eladások 51%-át, tehát a KKV szektornak még van hová fejlődnie e téren. Ezzel szemben jelentős az upgrade-ek (frissítések) száma, amely szerint minden második ügyfél rendszeresen frissíti a programját (80% verziófrissítés, 20% áttérés nagyobb tudású programra).
A megkérdezettek a szoftvervásárlásnál a legfontosabb befolyásoló tényezőként a programok egyszerűségét, áttekinthetőségét és könnyű kezelhetőségét nevezték meg (29%), ami nem meglepő, hiszen nagy részüknek ez az első ügyviteli programja. A cégek 12%-a számára a különböző speciális funkciók (devizaszámla, vonalkód-leolvasás, speciális kimutatások) fontosak. Szintén figyelmet érdemel, hogy csupán 9% számára volt döntő szempont az alacsony ár.
A felmérés rámutatott arra is, hogy a cégek igen magas arányban (59%) ajánlás útján szereztek tudomást a szoftverről, 14%-uk a világhálón keresett információkat, 10% szaküzletben, 7% pedig hirdetés útján akadt a számlázást segítő alkalmazásra.
Kulcsszavak: Revolution
Kapcsolódó cikkek
- Sikeres Microsoft ERP-partner a rEVOLUTION
- rEVOL Express: modulokból összeállítható dobozos ügyviteli programcsalád
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- A rEVOLUTION építőipari megoldását vezette be a Narva cégcsoport
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- Tovább erősít a rEVOLUTION az ERP terén
- Újabb ERP szakemberrel erősít a rEVOLUTION Software