Fennállása óta először nyereséges évet zárt az Axelero Internet
2004-ben a vállalat internet előfizetőinek száma 26,3%-os növekedéssel elérte a 251 ezret. Piaci részesedése a szélessávú internet elérések terén 39%, a betárcsázós elérések terén pedig 43% volt, amellyel egyértelműen a piacvezető pozíciót tudhatja magáénak.
A növekvő forgalomhoz nagyban hozzájárult a szélessávú internet – ezen belül elsősorban az ADSL – népszerűsítését célzó program, amelynek révén az évközben folyamatosan megemelt tervszámokat is túlteljesítve megduplázódott – 59 ezerről 118 ezerre nőtt – az ADSL ügyfélszám. Ez másfélszeres (147%-os) növekedés mellett 10,4 milliárd forint bevételt eredményezett. Emellett szintén jelentősen (128%-kal) nőtt a tartalomszolgáltatáshoz kapcsolódó forgalom, elérve a 1,6 milliárd forintot.
Kedvezően hatott az eredményre a behajtási folyamatok javulása is, amelynek köszönhetően nagymértékben – 2002-höz viszonyítva közel felére – csökkent a kétes kintlévőségek bevételhez viszonyított aránya.
Az Axelero szigorú költségcsökkentési politikájának hatására a bevételhez viszonyítva igen kedvezően alakultak a költségek: a 65%-os bevétel-növekedést a költségek 35%-os növekedése mellett érte el a vállalat.
A költséghatékonyság növelésének egyik alappillére a szervezeti átalakítás volt, amelynek során az üzletági (lakossági, vállalati, média) struktúráról funkcionális szervezeti felépítésre állt át a vállalat. Az így létrejött áramvonalasabb szervezet kevesebb vezetői pozícióval működött tovább, és egyben gyorsabb döntéshozatalra is képes lett. A személyi költségek nominálisan 5%-al csökkentek egy év alatt.
A bevételek kedvező alakulása az év folyamán lehetővé tette, hogy az értékesítés támogatására fordított összegek az előző évhez képest 25%-al emelkedjenek, valamint több erőforrás álljon rendelkezésre az ügyfélkiszolgálás színvonalának emelésére. Ezek együttes hatásaként jelentősen javultak az értékesítési mutatók.
2004-ben, az irányítási struktúra egyszerűsítésével összhangban gyorsan haladt előre a korábbi – főként veszteséget termelő – leányvállalati portfolió konszolidációja is. Lezajlott a Tiszanet és az Alba Internet beolvadása, befejeződött a Fókusz Online végelszámolása, megtörtént a ROMbrandt Multimedia Alkotóház eladása, valamint elkezdődött a Marketline végelszámolása, amely az Axeleróba olvadva folytatja tevékenységét. Mindezek eredményeként megszűntek, illetve kedvezőbb konstrukcióban folytak tovább a korábban veszteséggel működő tevékenységek.
Az Axelero által üzemeltetett [origo] internetes portál szintén kedvezően hatott a vállalat eredményességére. November 4-én a portál látogatottsága túllépte a napi másfél milliót, december 6-án pedig 591 157 látogató 15 millió letöltést (PI, page impression) produkált – szemben az előző év ugyanezen a napján mért 5,5 millió letöltéssel. Az [origo] a szélessávú tartalmakat – képet, zenét és videót – kínáló [origo>play] keretében 2004-ben olyan új és egyedülálló szoláltatásokkal és tartalmakkal jelent meg Magyarországon először, mint például az [origo] Téka – VoD (Video-on-Demand) igény szerinti videó letöltés – vagy a Zeneáruház.
Az Axelero Adatpark bevétele az elmúlt években dinamikusan növekedett, Magyarországon jelenleg közel 2500 szerver üzemel hoszting szolgáltatóknál, ebből az Adatpark piaci részesedése – a jelenlegi 650 szerverrel – 26%.
A beszerzési aukciók terén piacvezető Marketline 2004-ben 1500 aukción 40 milliárd forintos forgalmat bonyolított le. A cég sikeres működése nem véletlen: a statisztikák szerint például az irodaszerek vásárlásakor a megrendelők az elmúlt években átlagosan 16,9 százalékot takarítottak meg, míg az informatikai eszközökön 23,5 százalék volt a haszon.
Az Axelero eredményessége erős kölcsönhatásban áll a piac fejlődésének egészével. 2004-ben az internet-felhasználók száma dinamikusan növekedett, az internet-penetráció a 14 feletti lakosság körében 4%-ot emelkedve elérte a 26%-ot, és a háztartások 14%-a már rendelkezik valamilyen eléréssel. A háztartások számítógép-ellátottsága 4%-os növekedés mellett 35%-ot ért el.
2004-ben Magyarországon a szélessávú internet-elérések száma meghaladta a 340 ezret, aránya pedig az összes előfizetéseken belül már 56%.
A szélessávú hozzáférések terjedése az internet nyújtotta lehetőségek jobb kihasználását teszi lehetővé: egyre több tapasztalt felhasználó figyelme fordul a szélessávú szolgáltatások és tartalmak felé. Míg a betárcsázós ügyfeleknek csupán 10%-a tölt le zenét, és 5%-a tölt le videókat, addig a szélessávú kapcsolattal rendelkezőkénél ez az arány 39 illetve 33%. A piaci adatok jól mutatják, hogy egyre több háztartás hagy fel keskenysávú internetezéssel, és vált át a modern technológiák – ADSL, kábelnet – valamelyikére.
Bár hazai internet-penetrációs adatok kedvezőek, az eddig internet-hozzáféréssel nem rendelkező családok száma a jövőben is számottevő fejlődési lehetőséget jelent a vállalat számára.
Az Axelero 2005-ben további dinamikus növekedést tervez, várakozásai szerint mintegy 25-30%-os bevétel növekedéssel és a pénzügyi mutatók mind abszolút értékben, mind az árbevételhez viszonyított arányának javulásával tervez.
Kapcsolódó cikkek
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.