A TeliaSonera 3,1 milliárd dollárt fizet a Turkcell 29 százalékáért
A TeliaSonera vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a vásárlást a cég saját erőből oldja meg, hitelfelvétel nem került szóba. A skandináv régió legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója a telített hazai piac miatt keres külföldi növekedési lehetőségeket, és a török piacban (is) nagy növekedési lehetőségeket lát.
A Turkcell részvényei a hírek hatására 9 százalékkal drágultak. A befektetők és az elemzők egyaránt kedvező fordulatnak tartják, hogy a Turkcell ellenőrzése a pénzügyi bajokkal küzdő Cukurova Grouptól egy sokkal erősebb részvényes kezébe kerül.
A TeliaSonera bejelentette, hogy a Turkcell továbbra is tőzsdei részvény marad, nem tesznek ajánlatot a többi részvény megvételére; támogatják a Turkcell jelenlegi osztalékpolitikáját is. Az üzlet abban az esetben hiúsulhat meg, ha a cég nem kap felmentést a kisebbségi részvényeseknek teendő vételi ajánlat kötelezettsége alól.
A Turkcell az egyetlen török vállalat a New York-i értéktőzsde (NYSE) kereskedésében; a tavalyi esztendő végén 23,4 millió előfizetője volt, piaci részesedése 70 százalék körüli. A cég Közép-Ázsiában, Ciprus északi felében és Ukrajnában is szolgáltat. 2004 első kilenc hónapjában a bevétele 2,55 milliárd dollárt tett ki.
Ami a Cukurova eladásait illeti: januárban kötött egy üzletet a Yapi Kredi bankban meglévő többségi részesedésének az eladásáról a Koc Finansal - a török Koc Holding és az olasz UniCredito közös érdekeltsége - számára. Ennek az üzletnek a megkötésére a bankfelügyelettel megkötött adósság visszafizetési megállapodása kötelezte, ami a Yapi Kredi anyabankja, a Pamukbank 2002-es összeomlását követte.
Kapcsolódó cikkek
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- A piacnál gyorsabb ütemben növekszik az Oracle Hungary
- Változott a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Szegedi IT-startupból nemzetközi siker
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.