Százmillió forintos nyereséggel zárt a Canon Hungária
A piaci igények változása és a termékpaletta átalakulása miatt előre látható volt, hogy a Canon Hungária két divíziójának fejlődési üteme eltérő lesz.
A Canon Business Solutions (CBS) divízió az üzleti szféra számára kínál megoldásokat. 2004-ben az irodai berendezések (nagyteljesítményű fekete-fehér és színes nyomtató-másolók, multifunkciós készülékek, dokumentum-menedzsment, nagyformátumú nyomtatók, papírértékesítés), szoftveres megoldások és szolgáltatások értékesítéséből származott a bevételek 45%-a.
A Canon Consumer Imaging (CCI) divízió elsősorban a kisirodai, lakossági felhasználásra fejlesztett termékeket forgalmazza, az ebből származó értékesítések a bevételek 55%-át adták. Ezen belül a fotó-videó (digitális és analóg fényképezőgépek, digitális videokamerák) ágazat 43%-kal, a perifériák (tintasugaras és lézernyomtatók, asztali multifunkciós eszközök, faxok, szkennerek) eladásai 12%-kal járultak az összbevételhez.
Piaci részesedések
A nyomtató-másológépek összesített értékesítésében regisztrált több mint 22%-os részesedésével a Canon változatlanul a hazai piac vezető márkája.
A piaci kereslet érezhetően a nagyobb teljesítményű (20-39 lap/perc) készülékek irányába tolódik – ebben a szegmensben a Canon 27%-kal megőrizte vezető helyét.
Folytatódott az analóg-digitális technológia váltása: 2003-ban még csak az értékesített irodai eszközök háromnegyedét tették ki a digitális készülékek – tavaly már több mint 90%-os volt ugyanez az arány. Változott a lapméret is: 2004-ben már az irodai felhasználásra vásárolt berendezések közel 70%-a tartozott az A3-as kategóriába – ez tendencia idén folytatódik.
Az 1-19 lap/perc teljesítményű, A4-es méretű dokumentumok előállítására alkalmas nyomtató-másoló készülékek értékesítésében a Canon 27%-os részesedéssel (a 2003-as évi részesedés 8%-os növelésével!) ismét a dobogó csúcsára állhatott, ami szintén a digitális technológiát alkalmazó készülékek sikerének köszönhető.
Egyre erősebb a színes nyomtatás iránti igény: ezen a területen a Canon több mint 20%-os a piaci részesedést mondhat magáénak, tavaly az értékesített készülékek egyharmada színes berendezés, kétharmada pedig színes nyomtatásra is alkalmas (Smart Colour technológiával dolgozó) eszköz volt.
A dokumentum-archiválás (DMS) terén kiemelkedő eredmény, hogy a 2002-es évhez viszonyított tavalyi (több mint 400 százalékos!) növekedésre szó szerint ráduplázott az üzletág: 2003-ban 65 millió, tavaly már 140 millió forintos bevételt könyvelhetett el az ágazat, és jól érzékelhető, hogy a Canon elismertsége folyamatosan növekszik ezen a területen is.
Hasonló felfutás jellemzi a nagyformátumú nyomtatók (LFP) értékesítését. A grafikai stúdiók, nyomdai előkészítéssel foglalkozó vállalakozások számára kínált termékcsoport több mint 400%-kal növekedett az elmúlt évben.
Előre látható volt, hogy a fotó-videó ágazat 2003-as felívelését tavaly nem lehet megismételni – az eladásokat érezhetően befolyásolta, hogy a digitális fényképezőgépek márciustól már nem vásárolhatók meg a Sulinet Expressz program keretében.
A 2004-ben megjelent PIXMA-sorozat nyomtatói és multifunkciós készülékei egyértelmű és áttörő sikert hoztak, amit a szaklapok elismerő minősítései mellett az értékesítési eredmények is bizonyítottak. A közel 55000 eladott tintasugaras nyomtató több mint felén már a PIXMA-embléma látható. Ezen a területen is növelte piaci részesedését a Canon: a tintasugaras nyomtatók hazai piaca tavaly 10%-kal bővült, a Canon nyomtatóiból azonban 15%-kal értékesítettünk többet, mint 2003-ban.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.