Százmillió forintos nyereséggel zárt a Canon Hungária
A piaci igények változása és a termékpaletta átalakulása miatt előre látható volt, hogy a Canon Hungária két divíziójának fejlődési üteme eltérő lesz.
A Canon Business Solutions (CBS) divízió az üzleti szféra számára kínál megoldásokat. 2004-ben az irodai berendezések (nagyteljesítményű fekete-fehér és színes nyomtató-másolók, multifunkciós készülékek, dokumentum-menedzsment, nagyformátumú nyomtatók, papírértékesítés), szoftveres megoldások és szolgáltatások értékesítéséből származott a bevételek 45%-a.
A Canon Consumer Imaging (CCI) divízió elsősorban a kisirodai, lakossági felhasználásra fejlesztett termékeket forgalmazza, az ebből származó értékesítések a bevételek 55%-át adták. Ezen belül a fotó-videó (digitális és analóg fényképezőgépek, digitális videokamerák) ágazat 43%-kal, a perifériák (tintasugaras és lézernyomtatók, asztali multifunkciós eszközök, faxok, szkennerek) eladásai 12%-kal járultak az összbevételhez.
Piaci részesedések
A nyomtató-másológépek összesített értékesítésében regisztrált több mint 22%-os részesedésével a Canon változatlanul a hazai piac vezető márkája.
A piaci kereslet érezhetően a nagyobb teljesítményű (20-39 lap/perc) készülékek irányába tolódik – ebben a szegmensben a Canon 27%-kal megőrizte vezető helyét.
Folytatódott az analóg-digitális technológia váltása: 2003-ban még csak az értékesített irodai eszközök háromnegyedét tették ki a digitális készülékek – tavaly már több mint 90%-os volt ugyanez az arány. Változott a lapméret is: 2004-ben már az irodai felhasználásra vásárolt berendezések közel 70%-a tartozott az A3-as kategóriába – ez tendencia idén folytatódik.
Az 1-19 lap/perc teljesítményű, A4-es méretű dokumentumok előállítására alkalmas nyomtató-másoló készülékek értékesítésében a Canon 27%-os részesedéssel (a 2003-as évi részesedés 8%-os növelésével!) ismét a dobogó csúcsára állhatott, ami szintén a digitális technológiát alkalmazó készülékek sikerének köszönhető.
Egyre erősebb a színes nyomtatás iránti igény: ezen a területen a Canon több mint 20%-os a piaci részesedést mondhat magáénak, tavaly az értékesített készülékek egyharmada színes berendezés, kétharmada pedig színes nyomtatásra is alkalmas (Smart Colour technológiával dolgozó) eszköz volt.
A dokumentum-archiválás (DMS) terén kiemelkedő eredmény, hogy a 2002-es évhez viszonyított tavalyi (több mint 400 százalékos!) növekedésre szó szerint ráduplázott az üzletág: 2003-ban 65 millió, tavaly már 140 millió forintos bevételt könyvelhetett el az ágazat, és jól érzékelhető, hogy a Canon elismertsége folyamatosan növekszik ezen a területen is.
Hasonló felfutás jellemzi a nagyformátumú nyomtatók (LFP) értékesítését. A grafikai stúdiók, nyomdai előkészítéssel foglalkozó vállalakozások számára kínált termékcsoport több mint 400%-kal növekedett az elmúlt évben.
Előre látható volt, hogy a fotó-videó ágazat 2003-as felívelését tavaly nem lehet megismételni – az eladásokat érezhetően befolyásolta, hogy a digitális fényképezőgépek márciustól már nem vásárolhatók meg a Sulinet Expressz program keretében.
A 2004-ben megjelent PIXMA-sorozat nyomtatói és multifunkciós készülékei egyértelmű és áttörő sikert hoztak, amit a szaklapok elismerő minősítései mellett az értékesítési eredmények is bizonyítottak. A közel 55000 eladott tintasugaras nyomtató több mint felén már a PIXMA-embléma látható. Ezen a területen is növelte piaci részesedését a Canon: a tintasugaras nyomtatók hazai piaca tavaly 10%-kal bővült, a Canon nyomtatóiból azonban 15%-kal értékesítettünk többet, mint 2003-ban.
Most is a Debreceni Egyetem a legjobb választás
Megjelent az online általános felsőoktatási felvételi tájékoztató, melyben a Debreceni Egyetem valamennyi jövő szeptemberben induló képzése, köztük hét új mesterszak is megtalálható. A Debreceni Egyetem jövőre is az ország legszélesebb képzési kínálatával várja a felvételi előtt állókat.
Helyezd át zökkenőmentesen Google Fotóidat az ASUSTOR NAS-odra!
Miután véget vetettek az ingyenes korlátlan tárhelynek, a Google Fotók már csak 15 GB tárhelyet kínál ingyen. Fénykép- és videógyűjteményed folyamatos bővülésével a 15 GB tárhely gyorsan megtelik. Ahelyett, hogy minden hónapban több tárhelyért fizetnél, miért nem viszed át a fényképeidet egy ASUSTOR NAS-ra? Hosszú távon pénzt takarít meg és nagyobb biztonságot nyújt.
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.