Média Hungary 2005: A digitális forradalom újrafogalmazza a közszolgálatiságot?
A konferenciát a brit Charles Fletcher előadása nyitja, amelynek témája a közszolgálatiság 1997 előtt és ma azaz mit jelent mindez a digitális korban. Charles Fletcher Skóciában és világszerte több oktató kurzust, tanácsadó irodát hozott létre, menedzselt, valamint műsorszóró, média tanácsadó irodákat működtetett főleg Közép-, Kelet- és Dél-Európában; nagy szerepet vállalt a Balkánon és a régióban indítandó rádiós hírműsorok és műsorcserés hálózatok létrehozásában, valamint rádiós szolgáltatásokat indított el Afganisztánban.
Ezt követően Mark Pesce a Sydney-i AFTRS Egyetem professzora fejti ki elméletét arról, hogy a médiaipar világméretű konszolidációja ahhoz vezetett, hogy a közszolgálati műsorszolgáltatók nagy része egyre kevesebbet foglalkozik a közérdekkel.
További tervezett előadás és kerekasztal beszélgetések:
DTV: Qui prodest? Kik a zászlóvivői a digitális tévének? Állami felelősségvállalás a digitalizáció elterjesztésében
Hová tűnik a klasszikus reklámszpot?
A média szerepe a politikai botrányok kialakulásában
Ügyféluralom vs. Innovatív megoldások
Szerkesztési és elvi különbségek a közszolgálati és és kerekedelmi hírműsorokból
A média hatása a demokráciára papíron és a valóságban
Termék elhelyezés a műsorokban és egyéb értékesítési módszerek
A felelős törvényhozás?! Az államilag támogatott / finanszírozott demokrácia. Állami vagy közszolgálati a tévé illetve a rádió?
Hogyan költök, mire költök? A reklámbüdzsé felosztása
A frekvencia halála?! Letöltési trendek
Nézői szokások és preferenciák a digitális korban.
Ki fogja a mit nézni, a min?
A BBC flexibilis televíziója
Üzleti modellek az információs trafikban
Kit érdekel Győzike?
Újságírói és politikai "terror" a média segítségével. Ki lehet újságíró ma Magyarországon?
A hír és a vélemény. Mit szabad és mi szent?
Meddig hívhatlak televíziónak? Mikortól hívhatom az „adást” audiovizuális jelfolyamnak?
Lehet-e a konvergenciát szabályozni?
A "Legkedveltebb magyar márka" díjat is átadják 2005. május 24-én a Média Hungary-n a Superbrands egyetértésével
A Magyar Reklámszövetség honlapján (www.mrsz.hu) szavazhat a szakma és a nagyközönség május 18-ig arról, hogy melyek a legkedveltebb magyar márkák. A honlapon megjelölhetik a márkákkal kapcsolatos attitűdjüket is, valamint új márkát is felvehetnek a listára. A kampány célja, az hogy a legismertebb és leginkább kedvelt hazai márkákat feltérképezze és adatbázist készítsen róluk.
Magyar márka az, amelyikre az alábbi kategóriák valamelyike, vagy akár több kategória is ráillik:
a magyar piacon jelen lévő, illetve korábban forgalomba kerülő termék vagy szolgáltatás
hazánkban forgalomba kerülő termék, illetve igénybe vehető szolgáltatás
magyar elnevezésű márkás termék
Magyarországon gyártott árucikk
hazai találmány.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe az AP hírügynökség
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
- A digitalizáció esélyt ad az új médiapolitikára
- Kelemen László lett az "Év információbiztonsági újságírója"
- MTE- kerekasztal az audiovizuális média-szolgáltatási irányelvről
- Háromdimenziós világháló: az űrben terjeszkedik az internet
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.