Közös mobilszolgáltatásokkal rukkolnak elő az európai hírügynökségek
A berlini szimpóziumon jövőbe mutató mobilinformációs szolgáltatásokat és üzleti modelleket mutattak be, amelyek szóba jöhetnek médiavállalatok és mobiltelefon hálózatokat működtető cégek között. A konzorcium szeretné a mobiltartalom szolgáltatások piaci értékesítését lényegesen megkönnyíteni és meggyorsítani. A mobilkommunikációban az előfizetők száma és az üzleti forgalom a gyors adatátviteli normák ellenére is elmarad egyelőre a tartalomszolgáltatók várakozásától.
A konzorcium tagjai elhatározták, hogy együttműködésüket az eddigi projekt június végi lezárása után MINDS International néven folytatják. További hírügynökségek jelezték csatlakozási szándékukat, köztük az AP amerikai világhírügynökség.
A MINDS tizenkét nemzetközi szolgáltatást dolgozott ki (SMS-es, WAP-os, hír-, kép-, audio- és video-szolgáltatást), amelyek tartalmukat tekintve a hírek világától a mozin, a szórakoztatáson keresztül egészen a katasztrófariasztásig terjednek.
A svéd világcég, az Ericsson a résztvevők figyelmébe ajánlotta számlázási rendszerét.
Váradi Emil, az MTI szakmai alelnöke a tanácskozás után megállapította: a MINDS-folyamat az európai hírügynökségek eddigi legkomolyabb próbálkozása arra, hogy az internet és a mobilkommunikáció általi globális kihívásra, a nemzeti korlátokat átlépve, nemzetközi válaszokat adjanak. A hagyományos médiastruktúrák rohamos átalakulásával járó technológiai fejlődés a nemzetközi együttműködés további kibontakozását fogja erősíteni a médiaszektorban.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- 3GSM helyett Mobile World Show
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe az AP hírügynökség
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
- A digitalizáció esélyt ad az új médiapolitikára
- Kelemen László lett az "Év információbiztonsági újságírója"
- MTI-fotók mobiltelefonokra
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.