Új gazdasági hírportállal bővült az erdélyi internet palettája
A gazdasági hírportál a román és a nemzetközi gazdaság iránt érdeklődők hírforrása, de extra szolgáltatásokat is nyújt az üzleti tanácsadás, a turizmus (főleg a szállásközvetítés), a bevásárlás területén is. A megtakarítások hatékony elhelyezését segíti a romániai bankok adataival rendszeresen aktualizált betétszámító, az adószámítóval pedig bárki kiszámíthatja, béréből mennyi járulékot és adót fizet, mekkora az eltartott személyek utáni jóváírás.
A portál főszerkesztője, Králik Lóránd gazdasági újságíró (korábban a Bihari Napló vezérigazgatója, az Erdélyi Riport gazdasági rovatvezetője, jelenleg a HVG külső munkatársa) elmondta: az internetes lap ötlete tavaly nyáron merült fel először. Az a célja, hogy kielégítse a romániai magyar vállalkozók és a térség iránt érdeklődő befektetők információigényét, illetve az internetező nagyközönségnek egy eddig hiányzó szolgáltatást nyújtson. A főszerkesztő szerint a gazdasági portál hiánypótló jellegű, nem akarnak versenyezni sem az általános hírportálokkal, sem a pályázati figyelő-rendszerekkel és állásközvetítőkkel.
A kiadó a nagyváradi székhelyű román-magyar vegyes vállalat, a Pro Capital Kft. A társaság ügyvezetője Székedi Levente, az Erdélyi Riport korábbi marketingigazgatója. A lap információit hírügynökségek és munkatársi hálózatuk biztosítja, naponta akár húsz hír is felkerül az oldalra. Az elemzéseknél hírügynökségi információs anyagokat, statisztikai adatokat is felhasználnak, de arra törekszenek, hogy ezeket egyedi, sajátos formában dolgozzák fel - mondta el Králik.
A portál készítői abban bíznak, hogy a privatprofit.ro online gazdasági hírlapként ösztönözni fogja a romániai magyar gazdasági újságírást is. A kiadó szándékai szerint az elektronikus újság jövőre már román és angol nyelven is jelentkezik.
Kapcsolódó cikkek
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Kiemelkedő évet zárt a Vatera.hu Kft.
- Adatvédelem: Kupleráj a kémfészekben?
- Kárpátalja a világhálón
- Megöli a tévét az online video?
- Sajtóhirdetés-szolgálatot indít a Google
- Médiavásárlásra szakosodott online piactér jött létre
- A Blogter után itt a Linkter
- Lokális hírkereső a Yahoo-tól
- Graffiti.hu: on-line ifjúsági magazin indult
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
HONOR tippek ahhoz, hogy óvjuk adatainkat
Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk. Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?