Online elérhető, valós idejű médiaelemzés
forrás Prim Online, 2005. július 28. 17:00
Tesztelési fázisba érkezett a 2004-ben debütált newzeus 1.0 médiatartalom-elemző és riportoló szoftver továbbfejlesztett 2.0 verziója. A newzeus 2.0 online felhasználói felületén keresztül valós idejű médiamegjelenési statisztikák elérését és elemzések készítését teszi lehetővé az ügyfelek számára.
A számszerű eredmények egyszerűen prezentálhatók a vállalat stratégiai vezetése, angol nyelven pedig nemzetközi központja felé. Az online felület mellett egy komplex keresési motort is kapott a newzeus 2.0, aminek segítségével az ügyfelek a megjelenések teljes szövegében szabad szavas, illetve a vállalatra szabott elemzési kritériumok alapján végezhetnek kereséseket. A newzeus ügyfelei között található többek között a BAT, az Ericsson és a Nestlé Waters. A 2.0 éles indulása augusztus végén várható.
A newzeus módszertani alapja a reklámegyenérték-számítással szemben a PR-érték számítás, ami a Public Relations munka tényleges eredményét méri valós megtérülési és hatékonysági mutatókkal. A szoftver előre meghatározott kritériumok alapján készít részletes médiaelemzést statisztikai adatokkal, táblázatokkal, grafikonokkal és szöveges elemzési részekkel alátámasztva. A newzeus segítségével az ügyfelek átfogóbb képet kaphatnak piacukról, a versenytársak tevékenységéről és magáról az iparágról is.
Az online felületen a valós idejű lekérdezés és a komplex keresés mellett számos új funkció gazdagítja a newzeus 2.0-t. A lekért adatok azonnal kinyomtathatók vagy tetszés szerint továbbíthatók e-mailen. A statisztikai táblázatok és grafikonok között olyan új, az iparág egészére és a legfőbb versenytársakra összpontosító stratégiai döntés-előkészítő elemek kaptak helyet, mint a trendelemző táblázat, a stakeholder- vagy a médiatérkép. A valós idejű lekérdezések mellett komplex havi, illetve negyedéves riportok is készülnek az ügyfelek részére.
A newzeus 2.0 Avantgarde és Mirai cégek általi tesztelése augusztus második felében zárul, akkor várható a rendszer éles üzembe helyezése és a meglévő ügyfelek migrációja.
"A newzeus 2.0-val elsősorban az ügyfelek azon igényét igyekeztünk kielégíteni, hogy a szervezet sajtókommunikációs tevékenysége és annak eredményei az 1.0-ban alkalmazott időszakos kiértékelés helyett valós időben, gyorsan és egyszerűen lekérhetővé és bemutathatóvá váljanak a vállalat stratégiai döntéshozói irányába. Ez a folyamatos visszajelzés stratégiai iránytűként szolgálhat a kommunikációs stratégia tervezése, kivitelezése, illetve a különböző döntések meghozatala során. Az egyre keményebb piaci versenyben egy ilyen számszerűsített mérési, elemzési és riportolási megoldás komoly versenyelőnyt jelenthet a felhasználó vállalatoknak" - mondta Pöltl Ákos, a rendszer fejlesztését irányító igazgató.
A newzeus módszertani alapja a reklámegyenérték-számítással szemben a PR-érték számítás, ami a Public Relations munka tényleges eredményét méri valós megtérülési és hatékonysági mutatókkal. A szoftver előre meghatározott kritériumok alapján készít részletes médiaelemzést statisztikai adatokkal, táblázatokkal, grafikonokkal és szöveges elemzési részekkel alátámasztva. A newzeus segítségével az ügyfelek átfogóbb képet kaphatnak piacukról, a versenytársak tevékenységéről és magáról az iparágról is.
Az online felületen a valós idejű lekérdezés és a komplex keresés mellett számos új funkció gazdagítja a newzeus 2.0-t. A lekért adatok azonnal kinyomtathatók vagy tetszés szerint továbbíthatók e-mailen. A statisztikai táblázatok és grafikonok között olyan új, az iparág egészére és a legfőbb versenytársakra összpontosító stratégiai döntés-előkészítő elemek kaptak helyet, mint a trendelemző táblázat, a stakeholder- vagy a médiatérkép. A valós idejű lekérdezések mellett komplex havi, illetve negyedéves riportok is készülnek az ügyfelek részére.
A newzeus 2.0 Avantgarde és Mirai cégek általi tesztelése augusztus második felében zárul, akkor várható a rendszer éles üzembe helyezése és a meglévő ügyfelek migrációja.
- Egy nagyvállalati PR vezetőkkel készült angol felmérés szerint 2004-ben a vállalatok több mint 90%-a alkalmazott valamilyen összetett médiaelemzési módszert, mintegy 23%-kal több a 2003-as évihez képest. Ezzel párhuzamosan az egyszerű reklámegyenérték-számítás egyre inkább visszaszorul, mint hatékony eszköz a kommunikáció mérésére. A kommunikációs vezetők többsége úgy véli, hogy a teljes PR-költségvetés mintegy 10%-át kellene mérésre fordítani. Ennek eredményeként a vállalat képes lehet médiatevékenységének, illetve taktikai tervezésének folyamatosan finomhangolására és további PR-költségvetések bevonására.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe az AP hírügynökség
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
- A digitalizáció esélyt ad az új médiapolitikára
- Kelemen László lett az "Év információbiztonsági újságírója"
- MTE- kerekasztal az audiovizuális média-szolgáltatási irányelvről
- Háromdimenziós világháló: az űrben terjeszkedik az internet