Teljes Sun infrastruktúra az interaktív televíziózáshoz
2006: az áttörés éve a digitális műsorszórás területén
forrás Prim Online, 2005. augusztus 24. 13:07
A Sun Microsystems mint a Java technológia létrehozója, kifejlesztője
és legfőbb támogatója bejelentette, hogy teljes, nyílt digitális
interaktív televíziós és alkalmazás infrastruktúrát kínál a
szolgáltatóknak, amelynek része a digitális adattárolás, archiválás, a
műsorszórás, a digitális szerzői jogvédelmi alkalmazások, vagy akár a
set-top-boxok implementálása is.
Az elmúlt hónapok külföldi tapasztalatai azt bizonyítják, hogy emberek szívesen váltanak digitális televízióra, amelynek technológiai platformja elemzők szerint a Java lesz. A digitális televíziózás európai fellegvárának számító Olaszországban például tavaly januárban indult útjára a digitális műsorszórás, és mára már több mint 1,5 millió háztartásba jutott el. Az ottani siker legjobb bizonyítéka a naponta 3000-rel növekvő előfizetői szám.
Szakértők szerint a digitális tévézés népszerűségét nem csak a jobb képminőségnek és a szélesebb csatornaválasztéknak köszönheti, hanem a prémium tartalomnak, valamint az olyan interaktív szolgáltatásoknak, mint a mobil telefonoknál már nagy sikert aratott Java játékok, szavazás és információs szolgáltatások. Ezek közül a legnépszerűbbek a kvíz- és sportjátékok, valamint a foci.
Az eddig elért eredményekben a MHP un. set-top-box-ok által biztosított változatos szolgáltatások, valamint néhol a kormányzati szabályozás is komoly szerepet játszott. Olaszországban például tavaly minden eladott vevőkészüléket 150 euróval támogatott az állam.
Sokan bíznak a nyílt interaktív televíziózás sikerében. Piackutatók szerint 2006 lesz az igazi áttörés éve. Akkora várható, hogy megjelennek a piacon a “megfizethető” árú set-top-boxok, amelyek támogatják a kiváló minőségű MPEG4 videoformátumot és az MHP alapú interaktív alkalmazásokat. Természetesen a szolgáltatók is gőzerővel dolgoznak az új technológia bevezetésén, amely 2008-ig a nyugat-európai háztartások fele számára válhat elérhetővé. Az elemzők szerint a szolgáltatók számára kb. 3 milliárd euró éves árbevételt jelenthet az MHP bevezetése. Az MHP sikerét elősegíti, hogy a Java alapú MHP set-top-boxokon lottózni, több 100 játékkal játszani, szavazni, MMS-t kapni és küldeni, vásárolni lehet, valamint általa egyéni reklámokat és egyéni közlekedési információkat is kaphatunk. A szakemberek szerint mindez azonban még csak a kezdet.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális híradó az Alföld TV-n
- Digitális rádiózás és a televíziózás 2012-től
- Az LG a Cannes-i Filmfesztivál hivatalos partnere
- Újabb Samsung LCD HDTV-k
- Digitális átállás: több csatorna, jobb hang- és képminőség
- 5 éven belül megháromszorozódik a HDTV-s háztartások száma
- Különféle TFT-LCD technológiák a Samsungtól
- Tévéműsorokat is kínáló internet-csomag a Deutsche Telekom-tól
- A Hitachi televízió-összeszerelő üzemet létesít Csehországban
- A Sony televízió-gyárat létesít Szlovákiában