Világszerte nő a kereslet az LCD-kijelzők iránt
MTI Sajtóadatbank, 2005. szeptember 14. 10:40
A folyadékkristályos képernyőket gyártó LG. Philips LCD az év hátralevő részében arra számít, hogy jelentősen növekedni fog a
lapos televíziók iránti kereslet világszerte.
A dél-koreai LG Electronics és a holland Philips Electronics közös vállalata számára ez az azt jelenti, hogy nőni fog a lapos televíziókban, illetve számítógépekben leggyakrabban használt folyadékkristályos kijelzők (LCD) értékesítése is.
A Sharp után a világ második számú LCD-gyártója szerint az árak stabilizálódásának jelei már a második negyedévben érzékelhetők voltak. Az előző tizenkét hónap alatt az árcsökkenés meghaladta a 10 százalékot.
Tavasz óta azonban erőteljesen nőtt a kereslet a hordozható számítógépek és a lapos televízók iránt, és a cég szerint ez az irányzat folytatódik az év hátralévő részében is. Az LCD-k ára egy számjegyű százalékos ütemben növekedhet a harmadik és a negyedik negyedben.
Korábban a világ vezető plazmaképernyő-gyártója, a Samsung SDI vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a harmadik negyedévben 3-5 százalékkal, a negyedik negyedben már csak 1-2 százalékkal csökken majd a plazmaképernyők ára.
A főleg lapos televíziókban használatos plazmaképernyők ára az elmúlt két esztendőben hatalmasat zuhant, miután a gyártók felfuttatták termelésüket.
Kim szerint a gyártóknak jelenleg már vannak nehézségeik a kereslet kielégítésével, a piac elégedett az olcsóbbá vált plazmatelevíziókkal. Ez az árak stabilizálódásához vezető irányzat a jövő év végéig folytatódhat.
A Sharp után a világ második számú LCD-gyártója szerint az árak stabilizálódásának jelei már a második negyedévben érzékelhetők voltak. Az előző tizenkét hónap alatt az árcsökkenés meghaladta a 10 százalékot.
Tavasz óta azonban erőteljesen nőtt a kereslet a hordozható számítógépek és a lapos televízók iránt, és a cég szerint ez az irányzat folytatódik az év hátralévő részében is. Az LCD-k ára egy számjegyű százalékos ütemben növekedhet a harmadik és a negyedik negyedben.
Korábban a világ vezető plazmaképernyő-gyártója, a Samsung SDI vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a harmadik negyedévben 3-5 százalékkal, a negyedik negyedben már csak 1-2 százalékkal csökken majd a plazmaképernyők ára.
A főleg lapos televíziókban használatos plazmaképernyők ára az elmúlt két esztendőben hatalmasat zuhant, miután a gyártók felfuttatták termelésüket.
Kim szerint a gyártóknak jelenleg már vannak nehézségeik a kereslet kielégítésével, a piac elégedett az olcsóbbá vált plazmatelevíziókkal. Ez az árak stabilizálódásához vezető irányzat a jövő év végéig folytatódhat.
Kapcsolódó cikkek
- Laptop 3 képernyővel
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- DCR: új mérési módszer a monitorok kontrasztarányára
- 22"-es, szélesvásznú Hyundai LCD-k kedvező áron
- Színes e-papír az LG Philipstől
- A Vista miatt nőhetnek az LCD-árak
- 24"-es, 16:10-es Samsung LCD igényes felhasználóknak
- Fantasztikus színek a Samsung Tulipán tévéin
- LCD panelbe épített napelem