TDC: erőteljes növekedés
Az elmúlt két pénzügyi évben a TDC Solutions a skandináv régióban, valamint Közép-Európában megvalósított akvizíciók révén terjesztette ki nemzetközi tevékenységét. Ennek következtében az árbevételek 16,4 százalékkal 21,6 milliárd dán koronára nőttek, valamint az EBITDA 13,2 százalékkal 6,6 milliárd dán koronára ugrott.
Dániában a TDC Solutions az elmúlt évivel azonos szintű árbevételt generált, ám a nettó eredmény az adatkommunikációs és Internet szolgáltatások nagyobb forgalma valamint a szigorú költséggazdálkodás okán javult. Az xDSL ügyfelek száma - jelenleg összesen 692 000 - 24,5 százalékkal nőtt.
A dániai mobilszolgáltatás területén a TDC 7,2 milliárd dán korona forgalmat bonyolított, ami 10,0 százalékos növekedésnek felel meg. Az EBITDA 8,4 százalékkal, 2,2 milliárd dán koronára emelkedett. Ez a növekedés különösen a forgalmi árbevételek növekedésének köszönhető. A TDC-nek ezen felül 176 ezerrel 2,6 millióra sikerült növelnie a mobil előfizetői számát Dániában.
A TDC nemzetközi mobil-leányvállalatai, mint amilyen a németországi Talkline, a litvániai és lettországi Bité és az Egyesült Királyságban, Németországban és Hollandiában működő easyMobile folytatták a sikeres növekedést. A Talkline és a többiek (ideértve az easyMobile-t is) 844 ezerrel növelték az ügyfeleik számát, amely 2005-ben elérte a 3,4 milliót. A Bitének 1,7 milliós ügyfélkört sikerült kialakítania, ami hozzávetőleg 800 ezer ügyféllel haladja meg a tavalyi méretet. A nemzetközi mobil leányvállalatok összességében 604 millió dán koronás EBITDA hozzájárulást hoztak.
A 2005-ös évben a TDC Switzerland 2,6 milliárd dán koronás EBITDA-t produkált, ami 5,2 százalékos növekedésnek felel meg. Mindezt éleződő verseny közepette és csökkenő árbevétel mellett sikerült elérnie. A csökkenő árbevétel oka a mobil végberendezések szerényebb forgalma valamint a végfelhasználói és mobil végződtetési díjak alacsonyabb volta.
A TDC Cable TV 2005-ben nagymértékben növelte ügyfélszámát mind a hagyományos kábeltévé üzletágban, mind pedig a szélessávú szolgáltatások piacán. Ennek következtében a forgalom 19,3 százalékkal 2,1 milliárd dán koronára nőtt, míg az EBITDA 33,9 százalékkel 470 millió dán koronára emelkedett. 2005 negyedik negyedévének végére a TDC Cable TV több mint egymillió kábeltévés ügyféllel és 250 ezer Internet-előfizetővel büszkélkedhetett. Az internet-előfizetők száma 34,9 százalékkal nőtt a korábbi évi adatokhoz képest.
A TDC beruházásainak összértéke 2005-ben elérte az 5,6 milliárd dán koronát, ami a 2004-es évi adatokhoz képest 9,2 százalékos növekedésnek felel meg. Ennek egy részét a felvásárolt cégekbe fektetett tőke, más részét pedig dániai, svájci, lettországi és litvániai mobil infrastruktúra-beruházás teszi ki, ideértve a dániai 3G hálózat építését is.
A TDC 3,7 milliárd dán koronával 16,5 milliárd dán koronára csökkentette nettó kamatozó hitelállományát, ami elsősorban a TDC Directories eladásából következő 4,9 milliárd dán korona értékű tőkecsökkenésnek köszönhető.
A TDC 2006-ra 48,0 milliárd dán korona árbevételre számít, ami 3,0 százalékos növekedésnek felel meg a 2005-ös adathoz képest. Az EBITDA a várakozások szerint 3,1 százalékkal 13,4 milliárd dán koronára növekszik. Az éves nettó eredmény-előrejelzés 4,5 milliárd dán koronát valószínűsít.
Kapcsolódó cikkek
- TDC: 27,3 százalékkal csökkent a profit
- A TDC tavalyi éve: 25 százalékkal csökkent a profit
- Új többségi tulajdonos a TDC-nél
- Az NTC már megszerezte a TDC 85,5 százalékát
- Akadályba ütközött a dán TDC távközlési vállalat kivásárlása
- Vegyes vállalatot alapít a TeleTrader és a TDC
- A TDC elfogadásra ajánlja a részvényeseknek a 10,2 milliárd eurós felvásárlási ajánlatát
- A TDC javított eredményén
- TDC: A mobilszolgáltatás növelte a forgalmat
- Az EasyMobile felével csökkenti a mobiltelefonálás költségeit
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.