Nevezetes Nokia-negyedév
Fontosabb vállalati és iparági adatok 2006. első negyedévében: Előzetes becslések alapján az iparág összes negyedéves értékesítése 215 millió darab készülék, mely az előző negyedévhez képest 12 százalékos visszaesés, éves összehasonlításban azonban és 27 százalékos növekedés. A Nokia negyedéves készülék volumene 75,1 millió darab volt, mely 10 százalékos visszaesés az előző negyedévhez képest, 40 százalékos növekedés azonban éves összehasonlításban. Előzetes becslések alapján a Nokia negyedik negyedéves piaci részesedése 35 százalék volt, mely 1 százalékos bővülés az előző negyedévhez képest, és 3 százalékos növekedés éves összehasonlításban. A Nokia értékesítési árbevétele az Egyesült Államokban közel megduplázódott az előző év azonos időszakához képest. A készülékek átlagos eladási ára 103 euróra nőtt az előző negyedéves 99 euróhoz képest.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatójának véleménye a vállalat eredményeiről:
„A Nokia kiváló negyedévet zárt, különösen az értékesítési árbevétel és a részvényenkénti nyereség éves növekedésével lehetünk elégedettek. Erős termékválasztékunknak és a terveink kiemelkedő megvalósításának köszönhetően az egyébként rendszerint gyengébb első negyedévben is jó eredményeket értünk el. Érdemes kiemelni, hogy a piaci részesedésünk újabb három százalékkal, 35 százalékra emelkedett. A Nokia így továbbra is biztosan őrzi vezető helyét. Örömmel látom, hogy az új piacok meghódításáért folyó versenyben helyes stratégiát választottunk. Ennek legjobb példája az N70-es multimédia komputer, mely a WCDMA készülékek között a legjobb eladási statisztikával büszkélkedhet, és a Nokia legjövedelmezőbb terméke volt az első negyedévben.”
Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnöke és operatív igazgatója elmondta: „az iparág újabb sikeres év előtt áll. Becsléseink szerint idén a világpiac 15 százalékkal növekedhet, melyből 70 százalékot a feltörekvő piacoknak köszönhetünk. A Nokia jövőbeli sikere szempontjából létfontosságú, hogy a felzárkózó országok piacán tovább erősítsük vezető helyünket, elsősorban a belépő kategóriájú, olcsóbb készülékek segítségével. A tartós növekedésünk másik záloga a hálózati üzletág jó teljesítménye, így örömmel látjuk a javuló eredményeket ebben az üzletágban.”
Vállalati és iparági kilátások a második negyedévre és a teljes 2006-os évre:
várhatóan tovább nő az eladott készülékek száma a teljes iparágat tekintve;
a Nokia piaci részesedésének aránya előreláthatólag nem változik jelentősen a következő negyedévben; a hálózati üzletág a szezonalitásnak megfelelően fejlődik 2006 második negyedévében; a 2005-ös 795 millió eladott készülékhez képes a Nokia mintegy 15 százalékos iparági bővüléssel számol 2006-ra; bár a készülékgyártók várhatóan 2006-ban is növelik az eladásaikat, a feltörekvő piacok sajátosságai és az erős verseny miatt várhatóan némileg csökken az eladott készülékek átlagos ára; a Nokia szerény bővülésre számít a mobilinfrastruktúra vonalon euróban számolva 2006-ban; a Nokia célja, hogy a teljes évet tekintve növelje piaci részesedését a mobiltelefonok és a hálózati eszközök piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Nokia kínai beszállítója települ Komáromba
- Mobilkészülék-gyárat létesít Kolozsváron a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- Kirajzolódik a Nokia Siemens Networks portfoliója
- Bővítik a Nokia komáromi gyárát, 300 millió legyártott készülék
- Fotónyomtatás Nokia hálózaton keresztül
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
MonitorInfoView 1.25
A MonitorInfoView egy kis segédprogram, amely lényeges információkat jelenít meg a monitorról: a gyártási hét/év, a monitor gyártója, a monitor modellje, a támogatott megjelenítési módok stb. A kapott eredményeket egyszerű szöveg, HTML, XML vagy CSV fájlformátumba exportálhatjuk.
WizTree 4.22
A gyors kis program pillanatok alatt átvizsgálja a merevlemezünket és áttekinthető módon megmutatja, hogy melyek azok a fájlok, mappák amik a legtöbb helyet foglalják el gépünkön.
Megjelent a Switch'nstor 9 Gen2
Az ASUSTOR Inc. bejelentette a kilencportos hibrid 10 GbE-s/2,5 GbE-s Switch’nstor 9 Gen2 megjelenését, ami nyolc 2,5 gigabites Ethernet porttal és egy 10 GbE-s SFP+ porttal érkezik a NAS-eszközök csatlakoztatásához. Csatlakoztass egy 10 gigabites Ethernettel érkező ASUSTOR NAS-t és biztosíts akár négy kliensnek teljes sebességű 2,5 gigabites sebességű Ethernet-hozzáférést szűk keresztmetszetek nélkül, ami javítja az alkotók és vállalatok munkavégzési hatékonyságát!