Versenyélénkítő célú ADSL internet szabályozás
Az NHH Tanácsa határozatával a szélessávú internet-hozzáférések piacán hozzájárul az ADSL-szolgáltatás kiskereskedelmi árának további csökkentéséhez, egyben megteremti annak a lehetőségét, hogy a már huzamos ideje ADSL-t használó, de még mindig a korábbi magasabb árakat fizető ügyfelek előfizetési díjaiban is érvényesülhessen a piacon megfigyelhető árcsökkenés
A nálunk újdonságnak számító szabályozási módszer bevezetése nyomán az Emitel, Hungarotel, Invitel, T-Com és Monortel szolgáltatási területén a hatékonyan működő internetszolgáltatók megfelelő árréssel vehetik igénybe a nagykereskedelmi szolgáltatást, és így versenyképes ADSL-ajánlatokkal jelenhetnek meg. A határozat szerint az öt kötelezett szolgáltatónak az internetszolgáltatók számára országos hozzáférést kell biztosítani, ami jelentősen megkönnyíti a verseny beindulását azokon a területeken, ahol ma még nincsenek jelen a helyi vezetékes szolgáltatótól független internetszolgáltatók.
Pataki Dániel, az NHH elnöke kifejtette, az állam öt tényező (hozzáférés, tartalom, motíváció, képzettség, biztonság) terén erősítheti a szélessávú internet hazai terjedését. Ebből az NHH-nak feladata a hozzáférés terén van, és ez kettős: a megfelelő ár (jelenleg már kevésbé korlát) és lefedettség (jelenleg 85%-os) kialakulásában. Anomália azonban a kisker szolgáltatók számában mutatkozik, például amíg a T-Com területén 18, addig az Invitel szolgáltatási területén összesen csak 2 kisker szolgáltató működik. A mostani szabályozás is a regionális különbségek csökkentésére irányul. A március végi adatok szerint Magyarországon 455 ezer ADSL-előfizetés volt, több mint 90 százalékban a Magyar Telekom és az Invitel szolgáltatási területén. Ez a két cég az internetszolgáltatók részére eddig is biztosított országos nagykereskedelmi hozzáférést. A most kihirdetett határozat alapján a verseny a másik három szolgáltató - az Emitel, a Hungarotel és a Monortel - szolgáltatási területén is beindulhat, ezért elsősorban itt lehet számítani a kiskereskedelmi árak csökkenésére is. A szabályozás újdonsága, hogy hozzájárul a régebbi felhasználók előfizetési díjának csökkentéséhez is, mivel az új szerződések mellett a megújítottak nagykereskedelmi díjaira is kiterjed.
A határozat olyan árrést biztosít az internetszolgáltatóknak, amely az NHH Tanácsa szerint a kiskereskedelmi árak folyamatos csökkenése mellett is elegendő ahhoz, hogy a verseny az ADSL-szolgáltatások piacán élénküljön. Az NHH féléves periódusokban vizsgálja majd felül a szabályozás alapját jelentő kiskereskedelmi árszintet. A jelenleg folyamatban lévő felülvizsgálat nyomán - várhatóan egy hónap múlva - jelennek meg a 2005 második félévi, illetve még kora ősszel a 2006 első félévi kiskereskedelmi árakon alapuló új nagykereskedelmi árak. A határozatban megállapított nagykereskedelmi árak árplafon jelleggel működnek, azaz a kötelezett szolgáltatók - az egyenlő elbánás elvének betartása mellett - olcsóbban is nyújthatják a szolgáltatást kiskereskedelmi partnereiknek.
A "retail minus" határozatot a szolgáltatók ma megkapták, az a mai naptól alkalmazandó. Az új szabályozástól az NHH azt is várja, hogy az alternatív szolgáltatók területein a kisker ADSL szolgáltatók száma növekedni fog.
Kapcsolódó cikkek
- GTS-Dtanet: egyre több szélessávú-előfizető
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Mérd meg, hogy mekkora!
- Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut
- Márciusban is folytatódott a szélessávú előfizetések számának gyors növekedése
- A TVnet a leginnovatívabb szolgáltató
- Idén a UPC a legjobb sávszélesség-bővítő
- VIVAnet szolgáltatások munkáltatói utalványra
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.